۹۵ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۰ انتخاب رشته کردند/ اعلام اسامی دارای حدنصاب اواخر اردیبهشت

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بیش از ۹۵ هزار نفر در آزمون دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۰ انتخاب رشته کردند و اسامی معرفی‌ شدگان دارای حدنصاب اواخر اردیبهشت اعلام می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، فاطمه زرین آمیزی با بیان این که کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۰ از یکشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد و پس از آن داوطلبان مجاز امکان انتخاب رشته را پیدا کردند.

سخنگوی سازمان سنجش یادآور شد: تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که حدود ۱۴۶ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و از این تعداد، ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی یادآور شد: با توجه به پایان مهلت انتخاب رشته در کنکور دکتری ۱۴۰۰ از میان ۱۳۶ هزار داوطلب مجاز، تعداد ۹۵ هزار و ۶۳ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

زرین آمیزی خاطرنشان کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.

گفتنی است، تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند و آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی جمعه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ با حضور حدود ۱۴۶ هزار نفر در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =