۴+۲ جدال جذاب ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان

با گذشت چهار هفته از دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، نماینده‌های کشورمان از شانس صعود برخوردارند و حالا دو هفته باقی مانده رقابت‌ها بسیار حساس دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ نوزدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا با فرمت جدید و چهلمین دوره مسابقات باشگاهی آسیا با احتساب جام باشگاه های آسیا به شمار میرود.در این دوره تعداد تیم ها از ۳۲ تیم به ۴۰ تیم افزایش پیدا کرده و برخلاف سال های پیش که در هر یک از مناطق غرب و شرق ۱۶ تیم شرکت میکردند و تیم ها در غالب چهار گروه چهار تیمی  به مصاف هم میرفتند حالا ۲۰ تیم در غرب و ۲۰ تیم در شرق حضور دارند و در هر دو منطقه غرب و شرق،  یک گروه چهار تیمی به مسابقات اضافه شده و در واقع تیم ها در غالب پنج گروه چهار تیمی در غرب و پنج گروه چهار تیمی در شرق به رقابت میپردازند.

مسابقات غرب آسیا

ایران با چهار تیم بیشترین تعداد شرکت کننده را در میان کشورهای غرب آسیا دارد و پس از ایران، کشورهای عربستان، قطر و امارات با سه نماینده، کشورهای ازبکستان و عراق با دو نماینده و کشورهای اردن ، تاجیکستان و هند با یک نماینده ، بیست تیم شرکت کننده در مسابقات منطقه غرب را تشکیل میدهند. این بیست تیم در قالب پنج گروه چهار تیمی به مصاف هم میروند و بازی های هر گروه به صورت متمرکز در یک کشور برگزار میشود.

بررسی وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

با گذشت چهار هفته از دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، هر چهار نماینده کشورمان از شانس بالایی برای صعود برخوردارند و حالا دو هفته ی باقی مانده رقابتها برای نمایندگان ایران بسیار حساس دنبال خواهد شد. در همین خصوص به وضعیت نمایندگان کشورمان در این بازی ها میپردازیم.


تراکتور

در گروه B رقابتها تراکتور که در پنج حضور قبلی خود در لیگ قهرمانان فقط یکبار در سال ۲۰۱۶ توانست از گروه خود صعود کند حالا شرایط خوبی دارد که بتواند دومین حضور خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند. پرشورها بعد از سه تساوی در سه بازی دور رفت مقابل پاختاکور ازبکستان، شارجه امارات و نیرو هوایی عراق در هفته چهارم موفق به شکست یک بر صفر نیرو هوایی عراق شدند تا با شش امتیاز پشت سر شارجه در جایگاه دوم گروه قرار بگیرند.حالا تراکتوری ها در حالی امروز از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه مقابل پاختاکور به میدان میروند که پیروزی در این دیدار دومی تراکتور را قطعی و راه صعود این تیم را بسیار هموار خواهد کرد. تساوی در این دیدار، تکلیف صعود تراکتور را به هفته آخر میکشد و شکست تراکتور برابر نماینده ازبکستان کار صعود نماینده ایران را بسیار سخت خواهد کرد زیرا تراکتور در بازی پایانی به مصاف صدرنشین و قویترین تیم گروه یعنی شارجه میرود.

استقلال

گروه C رقابتها به گروه مرگ معروف است.جاییکه استقلال ایران، الدوحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق در یک گروه قرار دارند. آبی ها که با دو پیروزی مقتدرانه برابر نماینده کشور میزبان یعنی الاهلی و تیم عراقی کار را طوفانی آغاز کردند در دو بازی رفت و برگشت مقابل الدوحیل ، علیرغم به ثمر رساندن ۵ گل نتوانستند بیشتر از یک امتیاز کسب کنند.حالا استقلال در حالی از ساعت ۰۰:۴۵ دقیقه بامداد چهارشنبه در عربستان به مصاف الاهلی این کشور میرود که به جرات میتوان گفت این دیدار حساس ترین بازی  یک تیم ایرانی در خاک عربستان در سالیان اخیر محسوب میشود . با توجه به اینکه هر دو نماینده ایران و عربستان با هفت امتیاز از شانس خوبی برای صعود برخوردارند، پیروزی آبی ها برابر نماینده عربستان و صعود کردن در خاک این کشور میتواند لذت صعود به مرحله حذفی را صد چندان کند . پیروزی در این دیدار برای استقلال از نان شب واجب تر است و شانس سرگروهی استقلال را زنده نگه میدارد مساوی در این بازی استقلال را برای صعود ،  محکوم به بردن الشرطه در هفته آخر میکند و شکست استقلال وضعیت نمایندگان قطر و عربستان را در این گروه برای صعود بسیار مناسب خواهد کرد.

فولاد

فولاد ایران با شکست قاطعانه العین در پلی اف در گروه D قرار گرفت.گروهی که علاوه بر فولاد السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن نیز حضور دارند. فولادی ها بعد از تساوی در روز نخست برابر السد قطر و شکست الوحدات اردن در بازی دوم در دو بازی به فاصله سه روز به مصاف النصر عربستان نماینده کشور میزبان رفتتند که بازی اول با تساوی و بازی دوم با پیروزی نماینده عربستان به پایان رسید.حالا فولاد در شرایطی امشب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به مصاف السد قطر خواهد رفت که با توجه به بازی نسبتا آسان نماینده ایران در هفته پایانی برابر الوحدات اردن، با پیروزی برابر السد میتوانند بخش زیادی از مسیر صعود را طی کنند و در صورت تساوی در این دیدار فولادی ها فقط در صورتی صعود میکنند که در هفته آخر الوحدات را شکست دهند و السد بازی را به النصر ببازد .همچنین شکست فولاد در بازی دوشنبه برابر السد ، حکم حذف فولاد را امضا خواهد کرد.

پرسپولیس

پرسپولیس در گروه E رقابتها به صغیر و کبیر رحم نکرد و بهترین شروع یک تیم ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان را با چهار برد متوالی رقم زد و صعود خود به مرحله بعد را قطعی کرد ، البته سرخ ها برای صدرنشینی به دو امتیاز از دو بازی باقیمانده و یا عدم شکست مقابل الوحده امارات نیاز دارند. البته پرسپولیس این شانس را دارد که با پیروزی در دو دیدار آینده ۱۸ امتیازی شود و با امتیاز کامل از گروه خود صعود کند. اتفاقی که در منطقه غرب لیگ قهرمانان هرگز سابقه نداشته است. در این گروه پرسپولیس ایران، الوحده امارات، الریان قطر و گوا هند به میزبانی هند به میدان میروند.

حالا باید منتظر ماند و دید که تیم های ایرانی در دو هفته پایانی رقابت ها مقابل حریفانشان چه خواهند کرد و آیا هر چهار نماینده کشورمان میتوانند به مرحله بعد صعود کنند؟
 اتفاقی که برای نمایندگان ایران در تاریخ لیگ قهرمانان بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =