بیشتر هزینه نشریه را از جیب پرداخت می‌کنم/ نویسندگان به دنبال حمایت مالی هستند

مدیرمسئول نشریه دانشجویی «نقاشی ایرانی» گفت: طراحی هر نسخه تمام رنگی نشریه حدود ۸۰۰ هزار تا ۱میلیون تومان هزینه دارد و باتوجه به این که هیچ حمایتی مالی از ما وجود ندارد، بخش قابل توجهی از این مبالغ را از جیب پرداخت می‌کنم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشریات دانشجویی به عنوان بازوی رسانه‌ای دانشگاه‌ها، از اهمیت زیادی در زمینه اثرگذاری و جهت دهی به افکار عمومی برخوردار هستند. در چندسال گذشته شاهد رشد کمّی نشریات دانشجویی در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم اما به عقیده برخی فعالان دانشجویی، با وجود رشد کمی این نشریات شاهد ضعف محتوا، سطحی کارکردن و خلأ جریان‌سازی در آن‌ها هستیم.

در همین ارتباط، مهسا خانی مدیرمسئول نشریه دانشجویی« نقاشی ایرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره دلایل ضعف محتوایی و سطحی کارکردن برخی نشریات دانشجویی اظهارکرد: مهم‌ترین دلیل ضعف محتوایی برخی از نشریات دانشجویی، نبود حمایت مالی است؛ بیشتر اشخاصی که به دنبال ارائه محتوای خوب در نشریات دانشجویی هستند، به دنبال حمایت مالی، امتیاز پژوهشی یا به طور کلی، به دنبال منفعت هستند.

وی افزود: وقتی نشریه نمی‌تواند از نویسندگان حمایت مالی داشته باشد یا این که به عنوان یک نشریه علمی و پژوهشی، نتواند برای نویسندگان امتیاز پژوهشی قائل شود، قطعا این نشریه نمی‌تواند محتوای قوی داشته باشد. اگر به هرکدام از نویسندگان و پژوهشگران به ازای ارائه هر مطلب با کیفیت، مبلغی در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان داده شود، می‌توانیم شاهد تحول ملموسی در زمینه ارتقای کیفیت نشریات باشیم.

خانی ادامه داد: طراحی هر نسخه تمام رنگی نشریه حدود ۸۰۰ هزار تا ۱میلیون تومان هزینه دارد و باتوجه به این که هیچ حمایتی مالی از ما وجود ندارد، بخش قابل توجهی از این مبالغ را از جیب پرداخت می‌کنم. البته خب بخشی از این مبلغ چیزی در حدود ۵۰۰ هزارتومان از سوی دانشگاه پرداخت شده است اما به طور کلی بیشتر هزینه‌های نشریه به صورت شخصی پرداخت می‌شود.

مدیرمسئول نشریه دانشجویی «نقاشی ایرانی» با اشاره به لزوم حمایت وزارت علوم از نشریات دانشجویی تصریح کرد: تاکنون هیچگونه ارتباطی با مسئولان وزارت علوم نداشته‌ایم و بیشتر برنامه‌های خود را با هماهنگی دانشگاه پیش برده‌ایم؛ اما بنظرم اگر وزارت علوم برای هرکدام از نشریات دانشجویی امتیاز ویژه‌ای قائل شود تا نویسندگان به ازای تولید هر مطلب یا مقاله، از امتیاز خاصی برخوردار شوند تا برای آن‌ها به یک روزمه خوب تبدیل شود. البته که تا این لحظه هیچ درخواستی از سوی وزارت علوم برای ارتباط با نشریه نداشته‌ایم.

وی درباره ارتقای سطح مطالعاتی هیئت تحریریه نشریه گفت: برای انتخاب اعضای هیئت تحریریه، در وهله اول باید به جایگاه نشریه توجه داشته باشیم و اعضای تحریریه را بر همین مبنا انتخاب کنیم. البته علاقه‌مندی افراد برای حضور در نشریه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل مهم‌ترین شاخص ما برای حضور افراد در هیئت تحریریه، علاقه‌مندی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =