امکان توقف کشتیرانی بین ایران و هند وجود ندارد

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیچ مسافری از طریق دریا بین ایران و هند تردد نمی‌کند و با توجه به ماهیت خطوط باری تجاری، امکان لغو کشتیرانی بین ایران و هند وجود ندارد.

‌به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صداوسیما؛ حسین عباس‌نژاد با بیان اینکه بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز افغانستان و ایران از طریق خطوط کشتیرانی هند- ایران و از طریق بندر چابهار حمل می‌شود افزود: امکان توقف کشتیرانی بین ایران و هند وجود ندارد.

وی گفت: در بخش کشتیرانی، ما خطوط مسافری به هند نداریم و آنچه هست، خطوط باری تجاری است که نمی‌توان آن‌ها را قطع کرد چراکه این خطوط برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور و همچنین افغانستان و کالاهای ترانزیتی به آن کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با این حال به همه بنادر اعلام کرده‌ایم که قرنطینه به صورت جدی رعایت شود، همچنین انجام تست کرونا و چک‌ها به دقت اجرا می‌شود تا مطمئن باشیم خدمه کشتی‌ها به کرونا مبتلا نیستند، همچنین از نظر چک کردن بار کشتی‌ها هم تلاش می‌شود بار از نظر آلودگی به بیماری، مشکلی نداشته باشد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مواردی که در حوزه رعایت پروتکل‌ها ذکر شد، پیش از این در کنار اسکله انجام می‌شد، اما از چندی پیش این چک‌ها بدین طریق صورت می‌گیرد که وقتی کشتی وارد لنگرگاه شد و قبل از ورود به اسکله، گروه مربوط به چک‌ها و قرنطینه به داخل کشتی می‌روند و پس از سوار شدن، کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند و زمانی که مشخص شد کشتی از نظر پروتکل‌های بهداشتی امن و مطمئن است، آن زمان راهنما سوار آن کشتی می‌شود و کشتی را به بندر می‌آورد.

عباس نژاد ادامه داد: از وقتی که موضوع کرونای برزیلی و آفریقایی پیش آمده در بنادر کنترل ویژه برای کشتی‌هایی که از این مسیر می‌آیند اعمال می‌شود و پروتکل‌ها به صورت دقیق و جامع اجرا و ورود و خروج‌ها کنترل می‌شود و اجازه نمی‌دهیم قبل از تست، کشتی وارد بندرگاه شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تا حد امکان وارد بحث توقف خطوط کشتیرانی تجاری نمی‌شویم، اما بخشی از بار افغانستان و بارهای خودمان از این طریق وارد کشور می‌شود.

عباس‌نژاد افزود: پیش از این و در اوایل شروع کرونا که شرایط بسیار سنگین بود و هنوز در خصوص پروتکل‌ها اطلاعات ما کامل نبود، موضوع توقف کشتی‌ها و خطوط مطرح شد تا پروتکل‌ها را تنظیم کنیم، اما امروز تلاش می‌شود کنترل‌های ویژه در پیاده و سوار شدن پرسنل کشتی، نماینده، بازرسان و همکاران ما به خوبی اجرا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =