یک واکسن جدید کرونا وارد مرحله نهایی آزمایش بالینی می شود

قرار است مرحله سوم آزمایش بالینی یک واکسن جدید کووید ۱۹ با حضور ۴ هزار نفر در انگلیس آغاز شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از پرس اسوسیشن؛ محققان مشغول استخدام ۴ هزار داوطلب هستند تا در آزمایش بالینی یک واکسن جدید کووید ۱۹ شرکت کنند.

این واکسن توسط شرکت «والنوا» (Valneva) توسعه یافته و در کارخانه آن واقع در لیوینگستون اسکاتلند تولید می‌شود. این واکسن با استفاده از فناوری ویروس غیر فعال ساخته شده است. بیش از ۱۰۰ سال است که از این روش برای تولید واکسن استفاده می‌شود.

نتایج ایمونولوژی دو مرحله نخست کارآزمایی بالینی نشان داد این واکسن کارآمدی مناسبی دارد و چالش‌های ایمنی در آن شناسایی نشد. درهمین راستا قرار شد استخدام داوطلب برای ‏‬مرحله سوم آزمایش بالینی در هفته پایانی ماه آوریل آغاز شود.

این آزمایش بالینی در ۲۲ مرکز مؤسسه ملی تحقیقات بهداشت (NIHR) انگلیس و همچنین دو مرکز در اسکاتلند انجام می‌شود. افراد سالمی که سابقه ابتلاء به کووید ۱۹ ندارند می‌توانند در این آزمایش شرکت کنند. اما برخلاف آزمایش بالینی واکسن‌های پیشین، به شرکت کنندگان بالای ۳۰ سال واکسن پلاسیبو تزریق نمی‌شود و در عوض هر فرد دو دوز واکسن والنوا یا دو دوز واکسن «آکسفورد / ‏‬آسترازنکا» دریافت می‌کند.

البته شرکت کنندگان ۱۸ تا ۲۹ ساله در این فرایند فقط واکسن والنوا را دریافت می‌کنند. اگر آزمایش بالینی واکسن موفقیت آمیز باشد، والنوا درخواست خود برای فرایندهای قانونی تأیید را در پاییز ارائه می‌کند.

در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش بالینی، این شرکت می‌تواند ۲۵۰ میلیون دوز واکسن برای انگلیس و کشورهای سراسر جهان فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =