آسمان امشب مهمان «ابرماه» است

«ابرماه» یا «ماه صورتی» پدیده ای است که امشب و فرداشب در آسمان قابل رویت است؛ این ماه در سراسر دنیا با اندک اندازه‌ای بزرگتر و پرنورتر در آسمان دیده می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ ابرماه با عنوان «ماه صورتی» دوشنبه و سه شنبه هفتم اردیبهشت، قابل رؤیت است؛ این پدیده به دلیل آن رخ می دهد که کره ماه، در نزدیک ترین حالت به زمین قرار می‌گیرد و می‌توان آن را به راحتی و بدون ابزارهای رصدی مشاهده کرد.

در این زمان، فاصله ماه و زمین به میزان ۳۵۷ هزار و ۴۲۹ کیلومتر می‌رسد و ماه حداکثر ۷ درصد بزرگ‌تر و نور آن ۱۶ درصد بیشتر از مواقع دیگر است.

به این ابرماه اصطلاحاً «ماه صورتی» می‌گویند. این عنوان برای ماه برگرفته از گل‌های صورتی در آمریکا است که در ماه آپریل رشد می‌کنند.

طلوع این ابرماه خیلی جذاب است و با چشم قابل رؤیت است؛ جالب اینجاست که ماه مانند همیشه طلوع می‌کند و درصد خیلی کمی بزرگ‌تر دیده می‌شود و این بزرگی تنها توسط ابزارهای رصدی و عکاسی قابل تشخیص است.

با توجه به اخبار منتشر شده درباره ابرماه و شایعات بسیار در فضای مجازی، افراد با دیدن ماه فکر می‌کنند این قمر زیبای زمین بسیار بزرگ‌تر و بسیار پرنورتر خواهد بود در صورتیکه این گونه نیست.

امشب (دوشنبه ۶ اردیبهشت) ماهِ کامل در آسمان، ساعت ۲۰:۱۵ قابل مشاهده است و می‌توان فردا شب نیز این ماه کامل را در ساعت ۱۹:۵۷ دقیقه به راحتی رصد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094159

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =