صدور مجوز راه‌اندازی مرکز مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی در واحد سمنان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان مجوز راه‌اندازی مرکز مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی را از وزارت بهداشت دریافت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، الهه جهان با اعلام این خبر اظهار کرد: به استناد رأی هفدهمین جلسه کمیسیون مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 12/12/99 با تأسیس مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان موافقت عمل آمد.

عضو هیات مدیره و نماینده رسمی واحد سمنان در پیگیری تأسیس مرکز مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی این واحد دانشگاهی گفت: ارتقای کیفیت و توسعه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای در راستای نیازهای جامعه از جمله اهداف راه‌اندازی این مراکز هستند که با توجه به ظرفیت‌ها، توانمندی‌های مطلوب واحد سمنان و دارا بودن امکانات شایسته و قابل توجه به‌ویژه هیات علمی توانمند، در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

جهان درباره وظایف این مرکز تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای نیاز محور و تقاضامحور، نیازسنجی مستمر آموزشی مبتنی بر آمایش سرزمینی و برنامه‌های راهبردی، تأمین نیازهای حرفه‌ای و مهارتی فراگیران در سطوح پایه و پیشرفته، معرفی و هدایت مهارت آموختگان به بازار کار از طریق تعامل با بخش دولتی و غیردولتی و بر اساس ظرفیت‌ها و فرصت‌های شغلی شناسایی شده و توانمندی مهارت آموختگان و ... از جمله وظایف اصلی این مرکز به شمار می‌آیند.

عضو هیات علمی واحد سمنان خاطرنشان کرد: مرکز مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برای آموزش پزشکان با رتبه فوق تخصص تا عمومی، پرستاران و بهیاران و همچنین عموم مردم و علاقه‌مندان به یادگیری مهارت‌های حوزه پزشکی بوده و مدارک صادر شده مورد تائید وزارت بهداشت و قابل ارائه به مراجع ذی‌ربط است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان از جمله نخستین واحدهای دانشگاه آزاد در سطح کشور است که مجوز وزارت بهداشت را برای راه‌اندازی مرکز مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرده، ابراز امیدواری کرد که این اقدام گام موثری در راستای توسعه علوم پزشکی این واحد دانشگاهی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =