مقابل اجرای طرح واکسن پولی ایستادگی کنید!

جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی خطاب به وزیر بهداشت نوشتند: جلوی اجرایی شدن طرح واکسن پولی را گرفته و حداکثر توان خود را در راستای تسریع در روند واکسیناسیون رایگان ملی به کار گیرید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌  جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور درخصوص «واکسن پولی» خطاب به سعید نمکی  وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور نامه‌ای نوشتند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: با توجه به اظهار نظرهای ضد و نقیض مسئولین دولتی درباره «واکسن پولی» در روزهای اخیر، به نحوی که یک روز این خبر تایید و روز دیگر توسط مسئولی دیگر تکذیب می‌شود، مسئولی سخن از توزیع آن در داروخانه‌ها و دیگری از توزیع رایگان آن بین کارگران خبر می‌دهد.

در این نامه عنوان شده است: همانطور که مستحضرید انقلاب، انقلاب مستضعفین و کوخ‌نشین‌ها بود نه انقلاب مرفهین بی‌درد و کاخ‌نشین‌ها تاکیدات بی‌شمار بزرگان انقلاب، بالاخص بنیان‌گذار آن، امام راحل(ره) بر پاس‌داشتن قشر مستضعف و محروم است. اگر بنا باشد در این نظام، قشر خاصی از مردم در اولویت دریافت خدمات مختلف قرار بگیرند، یقینا آن قشر، قشر پابرهنگان و مستضعفین هستند.

دانشجویان بسیجی در این نامه بیان کردند: نیز می‌دانیم که برخی از مسئولان به بهانه‌های مختلف، سخن از واکسن پولی و فروش واکسن در کنار روند واکسیناسیون رایگان ملی به میان می‌آورند. سوالی که اینجا به وجود می‌آید این است که آیا این کار غیر از فراموش کردن آرمان‌های مقدس انقلاب است؟ چرا باید عده‌ای مرفه و عجول به خاطر بهره‌مندی از منابع ثروت، زودتر از قشر مستضعف و محرومی که بار این انقلاب را به دوش می‌کشند، از واکسن بهره‌مند شوند؟

در این نامه مطرح شده است: آیا این انصاف است که مردم مستضعفی که در این شرایط سخت اقتصادی و همه‌گیری کرونا برای سیر کردن شکم خانواده‌ی خود هر روز خطر ابتلا را به جان می‌خرند و برای کسب روزی در اجتماع حضور پیدا می‌کنند، باید منتظر رسیدن نوبت واکسیناسیون خود بمانند و از سوی دیگر، افرادی به راحتی با خرید واکسن، خود و خانواده‌ی خود را ایمن کنند؟ چرا باید کشوری اسلامی تصمیم بر فروش واکسن در کنار واکسیناسیون رایگان بگیرد درحالی که هیچ کشوری حتی بی‌دین‌ترین آن‌ها نیز چنین تصمیمی نگرفته است!
به وجود آمدن رانت و بازار سیاه واکسن،  قیمت‌های کاذب و نجومی به دلیل مطابقت نکردن عرضه و تقاضا، توزیع غلط نیز از دیگر آفات این طرح است که قابل پیش‌بینی است.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: از شما به عنوان وزیر محترم بهداشت و سکان‌دار سلامت مردم ایران تقاضا داریم تا با موضع‌گیری قاطع خود، جلوی اجرایی شدن طرح واکسن پولی را گرفته و حداکثر توان خود را در راستای تسریع در روند واکسیناسیون رایگان ملی و نیز پاس‌داشت اهداف انقلاب و رسیدگی به قشر مستضعف و محروم جامعه و جلوگیری از تشدید شکاف طبقاتی به میدان آورید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =