تلاش برای همسان‌سازی پرداختی با دانشگاه‌های دولتی از طریق حل مشکل مسکن کارکنان

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از تلاش برای همسان‌سازی پرداختی با دانشگاه‌های دولتی از طریق حل مشکل مسکن کارکنان خبرداد.

احمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: وزارت علوم در سال گذشته، حقوق اعضای هیئت علمی را نزدیک به ۵۰ درصد و وزارت بهداشت نیز در دو نوبت، نزدیک به ۱۰۰ درصد را افزایش داد. به دلیل این که افزایش حقوق از منابع دولت و درآمدهای عمومی تامین می‌شود، مشکلی برای پرداخت به وجود نیامده است.

وی افزود: باتوجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب اسلامی، تنها نهادی است که توانسته در بعد فرهنگی اصل ۴۴ قانون اساسی را اجرایی کند، برای تامین درآمدهای خود به شهریه وابسته است. میزان شهریه دانشجویان این دانشگاه نیز زیر نظر وزارت علوم و بهداشت مشخص می‌شود که سبب می‌شود در مواردی مانند میزان پرداختی به استادان، اعضای هیئت علمی و کارکنان، با کمبود منابع مواجه شود.

حیدری ادامه داد: استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بسیار پرتلاش و زحمت‌کش هستند به همین دلیل دکتر طهرانچی و هیئت رئیسه دانشگاه به دنبال اتخاذ تدابیری برای ساماندهی وضعیت پرداختی اعضای هیئت علمی و مسئله تفاوت پرداخت با دانشگاه‌های دولتی بودند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: معضل مسکن، یکی از مهم‌ترین معضلات کشور محسوب می‌شود و باتوجه به اینکه در چندسال گذشته در برخی موارد شاهد رشد ۱۰ برابری قیمت مسکن هستیم، تصمیم بر این شد که برای قدردانی از زحمات اعضای هیئت علمی، همسان سازی پرداختی با دانشگاه‌ها دولتی و حل مشکل مسکن کارکنان، زمین با نرخ سود تقریبا صفر درصد در اختیارشان قرار بگیرد و براساس یک مکانیزم اجرایی، واحد ساخته شده به کارکنان تحویل داده شود.

وی گفت: باتوجه به این که شرایط دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در شرایط ایده‌آلی قرار دارد و کارکنان زحمات زیادی را در این مدت کشیده‌اند، برنامه ریزی ما این است که تمامی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد در یک مقطع زمانی مشخص این زمین‌ها را تحویل بگیرند.

حیدری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با این اقدام، فکری اساسی برای تامین معیشت کارمندان خود کرده است. سبد مسکن در سبد خانوار بسیار سنگین است و هر کارمند در طول زندگی شاید صرفا یک بار بتواند آن را تهیه کند؛ به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی برای کارکنان خود امکانی را فراهم کرده است که موضوع مسکن خود را یک بار برای همیشه حل و فصل کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مصوبات این طرح در هفته جاری انجام شده و کارگروه‌های مربوطه تشکیل شده است. البته این اقدام از حدود یک سال و نیم قبل کلید خورده و جلسات متعددی با وزارت مسکن، شهرداری و گروه‌های داخلی دانشگاه برگزار کرده‌ایم. به بیان دیگر این مصوبه حاصل کار تیمی چندین ماهه است که خوشبختانه به تصویب رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094201

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =