انتخابات در ایران نظام‌مند نیست

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: انتخابات ریاست جمهوری در ایران از لحاظ سیاسی نظام‌مند و به صورت حزبی برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هر چه به زمان برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم انتظار می‌رود فضای شور و نشاط انتخاباتی بر کشور حاکم شود. برخلاف انتخابات پیشین؛ اما این انتظار برآورده نمی‌شود و رخوت و سکوت سیاسی جامعه را در برگرفته است. برخی کارشناسان و فعالان دانشجویی این رخوت را ناشی از عملکرد ضعیف دولت یازدهم و دوزادهم می‌دانند و برخی دیگر سایه ویروس کرونا را علت آن برمی‌شمارند.

محمد میلادی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به اینکه جریان دانشجویی به علت تعطیلی دانشگاه‌ها به خاطر بیماری کرونا دچار نوعی رخوت شده است، گفت: در حال حاضر دانشجویان در محیط دانشگاه حضور ندارند در نتیجه تشکل‌های دانشجویی نیز به تبع آن در جذب، سازماندهی و فعالیت‌های تشکیلاتی دچار مشکل در تامین نیروی انسانی موردنظر خواهند شد و نمی‌توانند در مسیر رشد و تحول به حرکت خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر به نوعی پیک کاری و فصل برداشت جریانات دانشجویی به حساب می‌آید؛ اما تشکل‌های دانشجویی به عنوان قشر فرهیخته و پیگیر مطالبات و بیان مسائل آحاد مردم، امکان فعالیت اثربخش را ندارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با انتقاد از اینکه انتخابات ریاست جمهوری در ایران از لحاظ سیاسی نظام‌مند و به صورت حزبی برگزار نمی‌شود، گفت: زمانیکه در سنجش صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری به برنامه محوری فرد توجه نمی‌شود، نباید انتظار ارائه برنامه مدون و کارشناسی شده از سویی کاندیداها را داشت.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد ضعیف یا دقیق‌تر شکست دولت تدبیر و امید بر انتخابات اثر سوء گذاشته است، گفت: در حال حاضر در تحقق شعارها و وعده‌های انتخاباتی، وضعیتی پیش آمده تا برخی کاندیداهای احتمالی در مقام مقایسه با رئیس جمهور حاضر خود را توانمندتر و مفیدتر ارزیابی کنند.

به گفته میلادی، برخی از کاندیداها صرفاً  از روی نیاز روانشناسی اجتماعی در راستای سنت غلط و رایج گذشته فقط در تقبیح و مذمت دولت قبلی به بیان مشکلات و نقاط ضعف  می‌پردازند و با هیاهو و غوغاسالاری از ارائه برنامه‌های خود شانه خالی می‌کنند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: البته ناگفته نماند افرادی نیز هستند که در گذشته باور و پایبندی خود به برنامه محوری را نشان داده و در مدیریت جهادی و توسعه و پیشرفت کشور کارنامه درخشانی به یادگار گذاشته‌اند.

 وی اضافه کرد: این کاندیداها در هشت سال گذشته به دور از حواشی یک تیم کارشناسی قوی برای احصا مشکلات و تنظیم یک برنامه قوی، عملیاتی و جامع برای اداره کشور آماده کردند تا در معرض انتخاب مردم قرار خواهند داد.

انفعال مردم در انتخابات؛ کارویژه رسانه‌های غربی 

میلادی با اشاره به تمرکز و تاکتیک رسانه‌های خارجی در تهیه، تنظیم و پخش اخبار با رویکرد منفعل‌سازی و بی‌تفاوت کردن مردم برای حضور در انتخابات عنوان کرد: عملکرد ناموفق دولت تدبیر و امید در بازار بورس و سرمایه، تورم سرسام آور و مشکلات عدیده اقتصادی پاشنه آشیل این موضوع شده تا اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی گروگان بازی‌های سیاسی بین احزاب و رسانه‌های معاند گرفته شود.

وی در پایان درباره علل نبود فضای شور و نشاط انتخاباتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها تعطیل و شیوع ویروس کرونا باعث افزایش آمار بستری‌ در بیمارستان‌ها شده و از سوی دیگر مردم نیز در تنگنای معیشتی و مشکلات اقتصادی گرفتار هستند. رسانه ملی نیز آن گونه که شایسته است به نقش اساسی و تاریخی خود عمل نمی‌کند. در نتیجه نباید انتظار شور و نشاط انتخاباتی در همچنین وضعیتی را داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094219

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =