دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور معاونین و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه کشور های عضو برجام برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در گراند هتل وین برگزار خواهد شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و همچنین مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران به همراه هیئت کارشناسی، روز گذشته تهران را به مقصد وین ترک کرد. این نشست با حضور مدیران سیاسی و معاونین وزرای امور خارجه کشورهای عضور برجام به غیر از ایالات متحده برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است دور پیشین این نشست ۳۱ فروردین در وین به پایان رسید و طرفین برای ادامه‌ی گفتگو ها به توافق رسیدند.

عراقچی قبل از عزیمت به وین و در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص ادامه مسیر مذاکرات گفت: چالش‌های بسیار سختی در مذاکرات وجود دارد البته در مسیری قرار گرفتیم که می‌تواند به سرانجام برسد اما درباره اینکه آیا می‌توانیم بر چالش‌ها و موانع فائق آییم، زود است لذا نمی‌توان گفت که خوشبین یا بدبین هستیم اما ناامید نیستیم و به وظیفه خود پایبندیم.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: مواضع قطعی نظام کاملاً روشن و مشخص است، همه تحریم‌ها باید برداشته شود، راستی آزمایی انجام و سپس ایران به تعهدات خود بازگردد. در این خصوص ایستادگی کردیم و به نمایندگان هم توضیحات کاملی داده شد.

همچنین میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: شرکت‌کنندگان در قالب سه کارگروه درخصوص احیای توافق هسته‌ای گفت‌وگو خواهند کرد. طولانی‌تر بودن دور جدید مذاکرات نسبت به مذاکرات پیشین منتفی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =