اعجوبه ای که از مونیخ سر در آورد!

روز گذشته بود که مسئولان باشگاه بایرن مونیخ یولیان ناگلزمان را به عنوان سرمربی فصل آینده تیم خود را معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) مجتبی احسانی؛ ناگلزمان به عنوان یکی از جوان ترین سرمربیان تاریخ اروپا از فصل آینده هدایت نیمکت باواریایی ها را بر عهده خواهد داشت.

ناگلزمان در همین زمینه اظهار کرد: "من قصد نداشتم بعد از دو سال از لایپزیش جدا شوم و جدایی هانسی فلیک از بایرن مونیخ نقش مهمی در رخ دادن این اتفاق داشت. از باشگاه های دیگر نیز پیشنهاداتی وجود داشت، اما من به اولی مینتزلف گفتم که قراردادم را فقط برای در صورت حضور در بایرن مونیخ فسخ می کنم."

یولیان ناگلزمان زادهٔ 23 ژوئیهٔ 1987 بازیکن فوتبال سابق و سرمربی اهل آلمان است. او که دوران بازیگری چندان درخشانی نداشت و تنها در تیم های مونیخ 1860 و آگسبروگ سابقه بازی داشت خیلی زود پا به عرصه مربیگری گذاشت و پله های ترقی را به سرعت طی کرد.

تاثیر توماس توخل در زندگی حرفه ای ناگلزمان

مربی فعلی پاری سن ژرمن زمانی که هدایت تیم دوم آگسبورگ را برعهده داشت ناگلزمان یکی از شاگردان او بود. ناگلزمان 20 ساله از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد و دوران بازی او به پایان رسید. توخل ابتدا از او خواست تا بازی تیم‌های حریف را زیر نظر بگیرد و سپس او را به عنوان مربی تیم زیر 17 ساله‌های مونیخ 1860 منصوب کرد.

مطرح شدن در هوفنهایم

نام یولیان ناگلزمان با تیم هوفنهایم بر سر زبان ها افتاد. ناگلزمان تنها 28 سال داشت که در فوریه سال 2016 به عنوان سرمربی هوفنهایم منسوب شد و به جای هوب استیونز کهنه کار روی نیمکت این تیم نشست. ناگلزمان قرار بود بعداً در همان تابستان مسئولیت هدایت تیم را به عهده بگیرد، اما پس از کناره گیری استیونز به دلیل مشکلاتی که برای سلامتی اش پیش آمده بود، زودتر از موعد روی نیمکت هوفنهایم نشست. در آن زمان این باشگاه در رده هفدهم جدول بوندسلیگا قرار داشت و به نظر می رسید که در قطعا سقوط خواهد کرد، اما سرمربی جوان توانست آنها را از سقوط نجات دهد.

ناگلزمان به این ترتیب تبدیل شد به جوانترین سرمربی دائم تاریخ که هدایت تیمی را در بوندسلیگا بر عهده داشته است.

حضور در لایپزیک و مطرح شدن در اروپا

بعد از هوفنهایم نوبت به حضور او در لایپزیک رسید حضور در لایپزیک نیز به مانند هوفنهایم برایش با موفقیت های بسیاری همراه بود. این حضور برای او حکم سکوی پرتاب به قله های اروپا را داشت و پس از عملکرد موفق در بوندسلیگا هنگامی که اندکی پس از تولد 33 سالگی اش لایپزیش را به نیمه نهایی چمپیونزلیگ رساند، نام خود را در تاریخ اروپا نیز ثبت کرد. ناگلزمان با پشت سر گذاشتن رکورد قبلی 35 سال دیدیه دشان، جوانترین سرمربی است که به جمع چهار تیم نهایی رسیده است و این کار را با حذف کردن اتلتیکو مادرید و دیگو سیمئونه ای انجام داد که یکی از مربیان بزرگ در اروپا است.

آیا ناگلزمان جوان ترین سرمربی تاریخ بایرن است؟

ناگلزمان ۳۳ ساله که تا زمان نشستن روی نیمکت سرمربیگری بایرن مونیخ، ۳۴ ساله خواهد شد جوان‌ترین سرمربی بایرن مونیخ نیست و چند دهه پیش از او اودو لاتک با تنها ۳۰ سال سن هدایت باواریایی‌ها را بر عهده داشت و با این تیم به افتخارات زیادی دست یافت. شاید بتوان گفت لاتک علاوه بر این که جوان‌ترین سرمربی تاریخ بایرن مونیخ به شمار می‌رود، موفق‌ترین سرمربی این تیم هم است؛ زیرا تیمی که به دست وی ساخته شد، توانست ۳ دوره پیاپی قهرمان اروپا شود.

سبک بازی

ناگلزمانِ آلمانی یک مربی خلاق است که با علاقه اش به تکنولوژی‌ها و کسب اطلاعات جدید برای بهتر شدن، شناخته می شود. او زمانی‌که در هوفنیهام بود، در زمین تمرین یک صفحه نمایش بزرگ قرارداده بود که از آن برای تصمیم عملکرد و جاگیری بازیکنان استفاده می‌کرد؛ بدون این‌که نیاز به توقف طولانی مدت جلسه تمرینی باشد. این جلسات تمرینات به عنوان تمرین‌های دینامیک که با ضرباهنگ بالا انجام می‌شوند، شناخته می‌شود.

ناگلزمان همچنین نشان داده که در صورت نیاز در بازی‌ها، آماده است تا تیمش را به شکل‌های متفاوتی سازماندهی کند. او متناسب با هر حریفی ترکیب تیمش را در زمین می‌چیند و از این حیث یکی از مربیان برتر اروپا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =