فعالیت کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها غریب است

دبیر کانون فرهنگی مهدویت میثاق دانشگاه شریف گفت: فعالیت‌ این کانون‌ها در دانشگاه‌ها معمولا غریب بوده و دانشجویان تمایل دارند عضو بسیج یا تشکل‌های سیاسی شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شاید بتوان گفت فعالیت کانون‌های فرهنگی-دانشجویی در حال حاضر با توجه به شرایط فرهنگی دانشگاه‌ها، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. دیده نشدن فعالیت کانون‌ها یا ناشناس ماندن آنها بین دانشجویان چالش‌های اصلی برای فعالیت کانون‌های فرهنگی است. 

علیرضا غنیمتی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی-دانشجویی در دانشگاه‌ها بیان کرد: فعالیت‌ این کانون‌ها در دانشگاه‌ها معمولا غریب است و کمتر دانشجویی با کانون‌ها و نوع فعالیت آنها آشنایی دارد. 

وی رقابت کانون‌های فرهنگی-دانشجویی با سایر تشکل‌های دانشجویی را بزرگ‌ترین چالش کانون‌ها برای فعالیت دانست و گفت: متاسفانه در دانشگاه‌ها هیئت دانشجویی و بسیج دانشجویی وجود دارد که دانشجویان اگر تمایل به فعالیت فرهنگی یا مذهبی داشته باشند، سریع جذب آنها می‌شوند. کانون‌های فرهنگی مهدویت در این بین برای جذب دانشجویان کار سختی در پیش دارد.

دبیر کانون فرهنگی مهدویت میثاق دانشگاه شریف  ادامه داد: کانون‌های فرهنگی به ویژه مهدویت در رقابت با بسیج دانشجویی شانسی برای جذب دانشجویان یا شناساندن خود به سایر دانشجویان ندارند.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها بیان کرد: فعالیت معاونت فرهنگی و کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها موازی کاری نیست و اگر این 2 وظایف خود را به خوبی انجام دهند، مکمل یکدیگر هستند.

غنیمتی درباره محورهای فعالیت کانون فرهنگی مهدویت میثاق بیان کرد: محور اصلی فعالیت کانون، موضوعات مرتبط با «مهدویت» است. این فعالیت‌ها به دو بخش تقسیم می‌شود برخی از برنامه‌ها برای اعضای اصلی بوده و برخی دیگر برای عموم دانشجویان آزاد است.

این دانشجوی دانشگاه شریف با تاکید بر اینکه شبهات ذهنی دانشجویان درباره «مهدویت» بسیار است، گفت: کارگروه ویژه‌ای در کانون تشکیل شده است تا با شناسایی این شبهات، راهکارهای برای حل آنها را نیز ارائه دهند.  پاسخگویی باید متناسب با انواع قشرها و با سطح اعتقادی متفاوت باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال امسال همزمان با نیمه شعبان، مسابقه‌ دانشجویی برگزار شد و به بهترین پاسخ‌ها در راستای رفع شبهات جوایزی اهدا شد. 

دبیر کانون فرهنگی مهدویت میثاق دانشگاه شریف با بیان اینکه فعالیت کانون فرهنگی مهدویت میثاق محدود به دانشگاه است، گفت: فعالیت کانون به توجه به دوران کرونایی تنها جامعه هدف دانشجویان دانشگاه شریف را در بر می‌گیرد؛ اما بعد اتمام بیماری کرونا قصد گسترش فعالیت‌ها را داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =