خستگی بلای جان استقلال؛ سرنوشت صعود به روز آخر کشیده شد

تیم فوتبال استقلال ایران در پنجمین دیدار خود از دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در برابر الاهلی عربستان به تساوی بدون گل دست یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)- مجتبی احسانی؛ شاگردان فرهاد مجیدی که تحت تاثیر دیدارهای فشرده و سه روز یک بار خسته شده بودند نتوانستند مقابل حریف عربستانی عملکرد همیشگی خود را ارائه دهند و در شبی که به دلیل خستگی زیاد بازی محتاطانه ای از خود به نمایش گذاشتند به یک امتیاز رضایت دادند.

وضعیت گروه مرگ پیچیده تر قبل شد

گروه C لیگ قهرمانان آسیا وضعیت پیجیده ای را به خود می‌بیند جایی که تا پایان هفته پنجم مسابقات سه تیم اول تا سوم آن هشت امتیازی هستند و جدال بسیار سختی برای صعود دارند. با نتایجی که شب گذشته بدست آمد الدحیل که در دیداری غیرمنتظره در برابر الشرطه شکست خورد هشت امتیازی باقی ماند و فرصت را به استقلال و الاهلی داد تا آنها با برتری در دیدار رودرو فاصله خود را با دیگر تیم ها زیاد کنند. اتفاقی که هرگز رخ نداد و این دو تیم به تساوی رضایت دادند تا وضعیت گروه مرگ پیچیده تر از قبل شود و سرنوشت صعود تیم ها به روز پایانی موکول شود. اکنون در این گروه ، استقلال ، الدحیل و الاهلی هشت امتیازی هستند و فقط به سبب تفاضل گل در رده‌های اول تا سوم ایستاده‌اند. دیگر تیم این گروه الشرطه است که با سه امتیاز دیگر شانسی برای صعود ندارد.

خط حمله استقلال دور از انتظار

با توجه به عملکرد خط حمله استقلال در مسابقات این فصل و به ثمر رساندن سیزده گل در چهار دیدار، همگان منتظر درخشی دیگر از مهاجمان این تیم بودند اما آنها در دیدار برابر الاهلی بر خلاف بازی‌های قبل نتوانستند دروازه حریف را باز کنند و استقلالی‌ها برای اولین بار در این بازی ها بدون گل زده زمین بازی را ترک کردند. در دیدار اخیر آبی پوشان مهدی قایدی و ارسلان مطهری که بسیار خسته نشان دادند توسط مدافعین حریف مهار شدند و نتوانستند برای تیم خود مثمر ثمر باشند و مجیدی مجبور شد شیخ دیاباته که در دیدار قبل مصدوم شده بود را به بازی بیاورد اما او نیز در امر گلزنی ناموفق بود تا عملکرد ضعیف خط حمله استقلال در این دیدار تکمیل شود. فرهاد مجیدی برای برد در برابر الشرطه و صعود به مرحله بعد نیاز به تکرار درخشش مهاجمان خود در دیدار پایانی دارد.

رشید مظاهری نقطه امن استقلال

رشید مظاهری که در این دوره لیگ قهرمانان آسیا علارغم گل‌هایی که دریافت کرده است عملکرد قابل قبولی را از خود به جای گذاشته است رشادت هایش در دیدار برابر الاهلی نیز به داد آبی‌ها رسید و چندین بار توانست مقابل مهاجمان حریف مقاومت کند. مظاهری در این دیدار مثل همیشه عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و موفق شد با واکنش های به موقع از باز شدن دروازه تیمش جلوگیری کند. تکرار عملکرد درخشان مظاهری در برابر الشرطه سند صعود استقلال به مرحله بعد را امضا می کند.

خط دفاعی بالاخره ترمیم شد

پاشنه آشیل استقلال در بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا بالاخره نمایش قابل قبولی را از خود به جای گذاشت. مدافعان استقلال که در طول بازی های آسیایی انواع و اقسام اشتباهات را داشتند و تبدیل به نقطه ضعف این تیم شده بودند در دیدار اخیر تیمشان عملکرد خوبی داشتند و توانستند مهاجمان خطرناک الاهلی بخصوص عمرالسوما را کنترل کنند. فرهاد مجیدی امیدوار است مدافعان تیمش در برابر الشرطه نیز عملکرد خوبی داشته باشند تا تیمش در آن دیدار به مشکل نخورد.

سمت چپ بدون نادری خطرناک نیست

مدافع چپ استقلال که بعد پیوستن به این تیم دچار افت محسوسی شده بود با آمدن فرهاد مجیدی تبدیل یکی از مهره‌های اصلی تیمش شده است و علاوه بر عملکرد مناسب در خط دفاعی، در امر گلزنی نیز موفق عمل کرده است. مصدومیت نادری و غیبت او در دیدار مقابل الاهلی سبب شد سمت چپ استقلال شادابی سابق را نداشته باشد و کمتر نفوذی را از آن سمت شاهد باشیم. هرویه میلیچ،  جایگزین نادری که از روز های اوج خود به دور است بیشتر در کارهای دفاعی شرکت می‌کند و در فاز هجومی چندان حاضر نمی‌شود. استقلال برای پیروزی در برابر الشرطه به میلیچِ آماده نیاز دارد تا سمت چپ این تیم باز هم مدافعان حریف را آزار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =