دعواهای سیاسی احزاب، آبروی نظام را می‌برد

مسئول بین‌الملل مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی گفت: نزاع‌های بین احزاب، باعث سرد شدن تنور انتخابات شده و تنها آبروی انقلاب را در مجامع بین‌الملل از بین می‌برد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برگزاری انتخابات یکی از شاخص‌های اصلی مردم سالاری در هر کشوری است. حضور و مشارکت مردم در انتخابات نشان دهنده رضایت و مهر تایید خواهد بود. مشارمت حداقلی یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو است چراکه به علت مشکلات اقتصادی و بعضا عملکرد نامطلوب دولت، مردم تاحدودی برای مشارکت دلسرد شده‌اند. 

امیر عامری در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به ایجاد بازی‌های سیاسی قبل از برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: هیاهوی سیاسی و نزاع‌های بین احزاب، باعث سرد شدن تنور انتخابات می‌شود. این بازی‌های سیاسی تنها آبروی انقلاب اسلامی را در مجامع بین‌الملل از بین می‌برد. 

وی با اشاره به انتشار فایل صوتی محرمانه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه عنوان کرد: شبکه خبری «ایران اینترنشنال» اولین رسانه‌ای بود که در ویژه برنامه‌ای در کمتر یک ساعت از انتشار فایل، به بررسی این موضوع پرداخت. در واقع قبل از اینکه رسانه‌های ایران این موضوع را تحلیل کنند، رسانه‌های بیگانه موج سواری رسانه‌ای را انجام دادند.

مسئول بین‌الملل مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی با تاکید بر اینکه انتشار فایل صوتی ظریف از قبل برنامه‌ریزی شده بود، گفت: برخی از افراد در مرکز استراتژیک ریاست جمهوری یا دولت  امکان دارد پشت پرده این موضوع باشند. 

وی ادامه داد: روحانی در انتخاب ریاست جمهوری در سال 96 با ایجاد دوگانگی‌های مذاکره-معیشت یا معیشت-مقاومت اسلامی توانست رای مردم را به دست بیاورد. این دوگانگی‌ها باعث شد مردم در انتخابات به امید بهبود شرایط اقتصادی به مذاکره رای بدهند.

عامری با بیان اینکه سیاست‌های اصلاح‌طلبان و دولت تدبیر و امید در آستانه انتخابات باز هم به دنبال ایجاد دوگانگی در کشور است، گفت: اصلاح‌طلبان به خوبی آگاه هستند که مردم به گفتمان اصلاحات در انتخابات رای نخواهند داد. آنها به دنبال دوقطبی سازی در جامعه به دنبال جذب آرای قشر خاکستری هستند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از سوءاستفاده اطلاح‌طلبان از ظرفیت‌های احساسی مردم یادآور شد: سوءاستفاده‌های سیاسی از مردم به طور قطع تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. 

برگزاری انتخابات حداکثری؛ اولویت نظام 

وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: حضور و مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو بزرگترین مسئله برای نظام است. تمام نهادها و دستگاه‌های حکومتی و حاکمیتی باید برای حل مشکل تلاش کنند تا مردم مانند انتخابات پیشین با شور و نشاط پای صندوق‌های رای گیری حاضر شده و فرد مورد علاقه خود را انتخاب کنند. 

عامری ادامه داد: متاسفانه با اینکه نزدیک ایام انتخابات ریاست جمهوری هستیم؛ اما فضای کشور رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی ندارد. به طور قطع عملکرد هشت ساله حسن روحانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در این موضوع بی‌تاثیر نیست. 

مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد مطرح کرد: مردم زمانیکه رضایت از عملکرد مسئولان در حوزه اقتصادی و سیاسی نداشته باشند، حاضر نیستند در فضاها و بحث‌های انتخاباتی شرکت کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1094339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =