توسعه مراکز مهارتی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از توسعه مراکز مهارتی بالینی و و بهره گیری از انواع روش های شبیه سازی (سیمولاسیون) خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در راستای ارتقاء توسعه مراکز مهارتی بالینی دانشگاه و بهره گیری از انواع روش های شبیه سازی (سیمولاسیون) در آموزش پزشکی و تاکید ریاست دانشگاه و معاونت آموزش وزارت بهداشت، از مرکز مهارتهای بالینی دانشکده پزشکی بازدید شد.

در این بازدید با هدف توسعه Skill Lab دانشگاه و شبیه سازی پزشکی، تکمیل و تجهیز زیر ساخت ها و مولاژهای آموزشی جلسه ای در دفتر ریاست دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران توسعه مراکز مهارتی بالینی را به عنوان یک پروژه فرا دانشگاهی معرفی کرد و افزود: این برنامه به منظور افزایش کیفیت آموزش برای ارتقاء سطح توانمندی دانشجویان در رشته های مختلف ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بر تشکیل کمیته مشورتی و تدوین برنامه عملیاتی جهت اجرای این برنامه تاکید کرد.

آموزش مهارتهای بالینی به صورت عملی و مهارت های ارتباطی وکاربری رایانه به عنوان مهم ترین رسالت مراکز مهارتی مطرح است.

طیف مخاطبان مرکز مهارت های بالینی شامل دانشجویان پزشکی مقاطع علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارآموزان و کارورزان و دانشجویان رشته های پرستاری و مامایی، بهداشت، توانبخشی، مدیریت وهمچنین اعضای هیئت علمی و دستیاران تخصصی و فوق تخصصی می شود.

همچنین نصیر دهقان؛ متخصص پزشکی اجتماعی و عضو هیئت علمی دانشگاه به عنوان مسئول توسعه مراکز آموزش مهارت بالینی (Skill Lab) دانشگاه علوم پزشکی ایران منصوب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =