آقای نابغه برازنده‌ی پپ

دومین دیدار از نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برتری منچسترسیتی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ شب گذشته در چارچوب دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم های پاری‌سن ژرمن و منچسترسیتی در پارک دو پرنس به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری شاگردان گواردیولا به پایان رسید.

در همین موضوع بخوانید؛

توخل باز هم به زیدان و رئال نباخت

نیمه اول

بازی با رعایت جانب احتیاط از سوی دو تیم آغاز شد و دو تیم حملات نه چندان خطرناکی را روی دروازه حریف تدارک دیدند ، تا اینکه اولین موقعیت خطرناک بازی را نیمار به دست آورد که این موقعیت از دست رفت. پس از این موقعیت پاریس بازی را به دست گرفت و رفته رفته فشار خود را بیشتر کرد تا سرانجام در دقیقه ۱۵ و با ارسال یک ضربه کرنر ، این کاپیتان پاریس مارکینیوش بود که توانست گل اول بازی را برای پاریسی ها به ثمر برساند. در ادامه سیتی مالکیت توپ و میدان را در اختیار گرفت و رفته رفته فشار خود را بیشتر کرد و حتی در یک صحنه ، روی اشتباه کیلور ناواس تا آستانه گلزنی پیش رفت. در اواخر نیمه اول یک موقعیت تک به تک نصیب فودن شد که با بی دقتی توپ را به دستان ناواس کوبید و این فرصت عالی را از دست داد. این نیمه با تک گل مارکینیوش به سود پاریسی ها به پایان رسید.

نیمه مربیان

نیمه دوم از همان ابتدا با مالکیت بالای سیتیزن ها آغاز شد. با بیرون رفتن کانسلو و آمدن زیچنکو فشار سیتی افزایش پیدا کرد و بلاخره در دقیقه ۶۴ ، با ارسال دیبروینه به روی دروازه و اشتباه فاحش ناواس ، سیتی به گل رسید. پس از گل تساوی شاگردان پپ دست بردار نبودند و حملات خود را ادامه دادند تا سرانجام ، ریاض محرز با یک کاشته دیدنی گل دوم سیتی را به ثمر رساند و کامبک سیتی را کامل کرد. در حالی که پاریس بازی برده را واگذار کرده بود ، ادریسا گیه بازیکن پاریس با یک تکل خطرناک روی پای گوندوغان ، از بازی اخراج شد تا کار بیش از پیش برای شاگردان پوچتینو دشوار شود. در بیست دقیقه پایانی و با ده نفره شدن پاریس ، حملات نسبی سیتی روی دروازه پاریس بی نتیجه ماند تا سیتیزن ها با همان نتیجه دو بر یک ، راند اول نیمه نهایی را به سود خود به پایان برسانند.

سیتی در نیمه نهایی UCL به گل رسید

 منچسترسیتی تنها یکبار در سال ۲۰۱۶ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده بود و طی دو بازی رفت و برگشت شاگردان پلگرینی موفق به گلزنی برابر رئال نشدند. بنابراین گل اول سیتی که توسط  دیبروینه به ثمر رسید ، اولین گل تاریخ منچسترسیتی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا محسوب میشود.

مرد بازی‌های بزرگ

مارکینیوش در ۱۲ بازی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا ۵ گل به ثمر رسانده است که ۴ گل در نیمه نهایی یا یک چهارم نهایی بوده است. او به سومین بازیکن تاریخ این مسابقات تبدیل شده که بعد از گریزمان و رونالدو در یک چهارم و نیمه نهایی دو فصل پیاپی گلزنی می‌کند.

رکورد دیبروینه

کوین دیبروینه با گلی که امشب در برابر پاریس به ثمر رساند به چهارمین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که در سه بازی پیاپی برابر پاریسن ژرمن موفق به گلزنی شده است. پیش از این مسی ، رشفورد و نیمار در سه بازی پیاپی موفق به گلزنی برابر پاریسن ژرمن شده بودند.

رکورد ناواس

با حضور پارسن ژرمن در نیمه نهایی ، کیلور ناواس برای پنجمین بار به این مرحله رسیده است و نکته ی جالب در مورد ناواس اینکه او در چهار نیمه نهایی قبلی خود موفق به صعود به فینال لیگ قهرمانان شده است. ناواس در سال های ۲۰۱۶ ،۲۰۱۷ و۲۰۱۸ با رئال مادرید و در سال ۲۰۲۰ با پاریسن ژرمن در نیمه نهایی حاضر بوده که هر چهار بار به فینال رسیده است.

رکورد عجیب انگلیسی ها

تیم های انگلیسی یک رکورد عجیب و جالب در تاریخ لیگ قهرمان و جام باشگاه های اروپا دارند که باید دید آیا منچسترسیتی موفق به ادامه این روند خواهد شد یا این رکورد در بازی برگشت توسط پاریسی ها شکسته میشود.
در تاریخ این مسابقات ، ۴۷ مرتبه یک تیم انگلیسی در بازی رفت خارج از خانه ، به پیروزی رسیده است که هر ۴۷ مرتبه ، تیم های انگلیس به مرحله بعد صعود کرده اند.

آمار منفی ام باپه

برای اولین بار در لیگ قهرمانان ، کیلیان ام باپه در یک بازی موفق به ثبت شوت در چارچوب نشد ، عجیب تر آن که در این دیدار ادرسون دروازه بان سیتی بیشتر از ام باپه لمس توپ داشت ، ادرسون ۳۱ لمس توپ داشت و ام باپه تنها ۳۰ بار توپ را لمس کرد.

۹۰ دقیقه تا اولین فینال اروپا

این بازی در شرایطی با برتری سیتی به پایان رسید که حالا این تیم انگلیسی، تا رسیدن به اولین فینال تاریخ خود در لیگ قهرمانان اروپا ، تنها ۹۰ دقیقه فاصله دارد. بازی برگشت دو تیم سه شنبه هفته آینده در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =