رشد قیمت نفت خام

قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنج‌شنبه، با امید به بازگشت تقاضا روند صعودی دیشب را ادامه داد و رشد کرد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنج‌شنبه، با امید به بازگشت تقاضا روند صعودی دیشب را ادامه داد و رشد کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام، که دیشب ۱.۲۸ درصد جهش کرده بود صبح امروز تا ساعت ۹:۴۱ به وقت تهران، ۰.۲۲ درصد دیگر رشد کرد و به ۶۷.۴۲ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم که دیشب ۱.۴۶ درصد جهش کرده بود تا این لحظه از معاملات روز پنج‌شنبه ۰.۲۲ درصد دیگر رشد کرد و به ۶۴.۰۰ دلار رسید.

اما آنچه باعث رشد قیمت نفت شد این بود که گزارش جدید اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌داد تقاضای نفت خام رو به افزایش است. اداره اطلاعات انرژی در گزارش این هفته خود اعلام کرد ذخایر انبارهای نفت این کشور ۹۰ هزار بشکه افزایش یافته در حالی که انتظار می‌رفت ۶۵۹ هزار بشکه افزایش پیدا کند.

اما نکته مهم‌تر این گزارش این بود که اعلام شد میزان ذخایر تقطیرات نفتی آمریکا در این هفته ۳.۳ میلیون بشکه کاهش یافته و ظرفیت تولید مورد استفاده پالایشگاه‌های این کشور تا ۸۵.۴ درصد افزایش یافته است.

‌گلدمن ساکس هم در پیش‌بینی جدید خود اعلام کرد تسهیل محدودیت‌های مسافرت هوایی بین‌المللی باعث افزایش روزانه ۱.۵ میلیون بشکه‌ای تقاضای سوخت جت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =