«کی یف» در حال فدا کردن جان و امنیت مردم در جنوب شرق اوکراین است

نماینده ویژه روسیه در کارگروه مذاکرات صلح اوکراین با انتقاد شدید از اقدامات کی یف علیه توافق مینسک، گفت که دولت اوکراین در حال فدا کردن امنیت و جان مردم ساکن در جنوب شرق این کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از تاس؛ نماینده ویژه روسیه در کارگروه مذاکرات اوکراین، از رد پیشنهاد روسیه برای تعیین مکانیسم مربوط به جلوگیری نقض آتش بس توسط کی یف خبر داد.

بر اساس این گزارش، «بوریس گریزلوف» با انتقاد از موضع دولت اوکراین در خصوص پیشنهاد مذکور روسیه در جریان نشست اخیر میان نمایندگان دو کشور برای حال مساله دونباس گفت: به جای بحث در مورد موضوعات اساسی، همه چیز در ایجاد نوعی «ساختارهای قانونی» پیچیده بود تا نهایتاً «دونباس» را به عنوان یک طرف درگیری به رسمیت نشناسد.

وی همچنین در ادامه انتقادات خود افزود: در واقع، کی یف بر اساس خطوط قرمز در نظر گرفته برای خود که مغایر با «توافقنامه مینسک» است، امنیت و جان مردم در منطقه جنوب شرقی اوکراین را فدا می‌کند.

گریزلوف تصریح کرد: علیرغم اظهارات سیاسی در مورد دستیابی به صلح، مقامات فعلی اوکراین بار دیگر ناتوانی خود را در به کارگیری اقدامات عملی برای رعایت آتش بس به منظور جلب رضایت چند نیروی سیاسی رادیکال ثابت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =