فیس‌بوک هشتگ استعفای نخست وزیر هند را بلوکه کرد

فیس‌بوک هشتگ استعفای نخست وزیر هند را که توسط کاربران این کشور در اعتراض به عملکرد نارندرا مودی مورد استفاده بود، بلوکه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از انگجت؛ اقدام یادشده که در جهت سرکوب آزادی بیان در هند انجام شده موجب شده تا کاربران در صورت جستجوی هشتگ resignModi در فیس‌بوک هیچ نتیجه‌ای را مشاهده نکنند. این در حالی است که هزاران پست فیس‌بوکی با این موضوع منتشر شده است.

به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در هند و ابتلای روزانه صدها هزار نفر در این کشور به کرونا، نخست وزیر هند به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. کاربران زیادی نیز با حضور در شبکه‌های اجتماعی خواستار استعفای مودی شده‌اند. اما با توجه به اینکه هند متحد نزدیک آمریکاست، شبکه‌های اجتماعی این کشور تلاش می‌کنند اخبار منفی در مورد نخست وزیر آن را سانسور کنند.

سانسور هشتگ استعفای مودی محدود به هند نیست و در دیگر کشورها از جمله آمریکا نیز در جریان است. پیش از این افشا شده بود توئیتر نیز مطالبی که در انتقاد از عملکرد نارندرا مودی در این شبکه اجتماعی ارسال می‌شود را حذف می‌کند. دامنه این سانسور حتی به پست‌های سیاستمداران و چهره‌های مشهور هندی نیز رسیده است.

به دنبال اعتراض‌های گسترده کاربران هندی، فیس‌بوک ساعاتی قبل بلوکه کردن هشتگ استعفای مودی را متوقف کرد و مدعی شد این امر موقتی بوده و علت آن نیز بررسی می‌شود. به دنبال توقف این سانسور حداقل ۱۲ هزار پست با هشتگ یادشده در فیس‌بوک مشاهده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =