پرسپولیس به پاس نرسید، یحیی به دنیزلی

صعود پرسپولیس از مرحله گروهی هفتمین صعود سرخ ها در لیگ قهرمانان با فرمت جدید محسوب میشود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای شاگردان یحیی به پایان رسید. پرسپولیس در گروه E این رقابتها که به میزبانی هند برگزار شد در شش مسابقه و به صورت رفت و برگشت به مصاف الوحده امارات،الریان قطر و گوا هند رفت و با کسب ۱۵ امتیاز به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرد.

رکورد پاس شکسته نشد

پرسپولیس در پنج بازی از شش دیدار خود به پیروزی رسید و تنها در دیدار برگشت برابر الوحده تن به شکست داد تا با کسب ۱۵ امتیاز بعد از پاس تهران که در سال ۲۰۰۵ در مرحله گروهی ۱۶ امتیاز کسب کرده بود در جایگاه دوم کسب امتیاز در مرحله گروهی لیگ قهرمانان قرار بگیرد.شاگردان مصطفی دنیزلی در آن دوره پنج برد و یک تساوی کسب کردند.البته پرسپولیس در این دوره رکورد امتیاز خود در مرحله گروهی را شکست.سرخ ها سال ۲۰۰۹ با ۷ امتیاز(گروه سه تیمی)، سال ۲۰۱۲ با ۱۱ امتیاز، سال ۲۰۱۵ با ۱۲ امتیاز، سال ۲۰۱۷ با ۹ امتیاز، سال ۲۰۱۸ با ۱۳ امتیاز و سال ۲۰۲۰ با ۱۰ امتیاز راهی یک هشتم نهایی شدند.

چپ ویرانگر

علیرغم عملکرد درخشان بازیکنان پرسپولیس در همه خطوط، به جرات میتوان گفت که حضور همزمان امیری و ترابی در جناح چپ پرسپولیس و اضافه شدن عالیشاه به آنها، پرسپولیس را از سایر تیم های گروه متمایز کرده بود.پرسپولیس که با ۱۴ گل زده بهترین خط حمله گروه E را داشت بیش از نیمی از گل های خود را با طرح ریزی حملات از جناح چپ به ثمر رساند، جاییکه عملکرد بی نظیر ترابی برای کادرفنی و هواداران این تیم شدیدا چشمگیر و راضی کننده بود.

امیدواری با شهریار و عیسی

یحیی که در نیم فصل اول لیگ برتر آل کثیر را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت و به شدت در خط حمله پرسپولیس احساس ضعف میکرد، در این تورنمنت با اضافه شدن مغانلو و آل کثیر مشکلی در گلزنی تیمش حس نکرد و با زدن ۱۴ گل میانگین ۲/۳ گل زده در هر بازی را به ثبت رساند این در حالی بود که میانگین گلزنی پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ ۱/۵ گل در هر بازی بود.مغانلو و آل کثیر در این مسابقات عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشتند به گونه ای که تقریبا نیمی از گل های پرسپولیس را این دو نفر به ثمر رساندند. عملکرد درخشان این دو مهاجم خیال یحیی را از بابت خط حمله تیمش راحت کرد.

هشدار برای کادر فنی

بدون شک در چند سال اخیر و با حضور بازیکنانی نظیر حسینی، خلیل زاده، انصاری و کنعانی زادگان همواره خط دفاع پرسپولیس نقطه قوت این تیم بوده است و تقریبا هر سال این تیم کمترین گل خورده لیگ را به خود اختصاص داده است.پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر آمار ۰/۵ گل خورده در هر بازی را ثبت کرد، اما در این رقابتها در شش مسابقه ۵ گل دریافت کردند و این یعنی تقریبا یک گل خورده در هر بازی. جالب تر این است که از ۵ گل خورده سرخ ها ۴ گل را از روی ضربات ایستگاهی و قطع توپ مهاجمان حریف روی تیر اول دریافت کرده اند، که این آمار نشان از جایگیری نامناسب بازیکنان پرسپولیس روی ضربات ایستگاهی دارد.قطعا این مسئله میتواند برای یحیی نگران کننده باشد و او باید فکری برای حل این مسئله کند.

هفتمین صعود

صعود پرسپولیس از مرحله گروهی هفتمین صعود سرخ ها در لیگ قهرمانان با فرمت جدید محسوب میشود.تا کنون هیچ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نتوانسته بیش از پرسپولیس به دور حذفی مسابقات صعود کند، البته در صورت صعود استقلال به مرحله بعد آبی ها نیز هفتمین صعود خود را تجربه خواهند کرد.

با پایان یافتن بازی ها در گروه های A و C حریف پرسپولیس در دور حذفی مشخص خواهد شد.بازی های مرحله یک هشتم نهایی ۲۲ و ۲۳ شهریور ماه و به صورت تک بازی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =