ای سی ال، لیگ برترِ آسیا!

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی اقدام به برگزاری لیگ قهرمانان نموده که این مسابقات با مشکلات و نواقص زیادی همراه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، شایان سیدشجاع؛ امشب حساس ترین و هیجان انگیز ترین بازی استقلال در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا برگزار می شود و با توجه به نتایجی که دیشب رقم خورد تنها راه صعود استقلال، پیروزی در مقابل الشرطه است.

به همین مناسبت می خواهیم مروری داشته باشیم بر عملکرد کنفدراسیون فوتبال آسیا در این دوره و ادوار گذشته.

داوری ها
حتما شما هم شنیده اید که امسال هم همانند سال گذشته تکنولوژی کمک داور ویدئویی از مرحله یک چهارم به مسابقات اضافه شده و در مرحله یک هشتم شاهد حضور آن نخواهیم بود. اما سوال این جا است که واقعا تفاوت مرحله یک هشتم با یک چهارم در کجا است؟! از نظر اهمیت که هر دو آنها تک حذفی بوده و به هیچ عنوان فرصت اشتباه وجود ندارد. از نظر تجهیزات ویدئویی هم که احتمالا همانند سال گذشته میزبان این دو مرحله یکی است و تفاوتی وجود ندارد.

پس واقعا دلیل این همه تاخیر و تعلل چیست؟! آیا سابقه داوری های بدون VAR و عملکرد افتضاح داوران حداقل برای استقلال مشخص نیست؟! آیا حذف نا جوانمردانه السد و استقلال در دوره قبل کافی نبود؟!

میزبانی ها
اگر تعصب به آبی و قرمز را کنار بگذاریم، با توجه به آمار سرسام آور مرگ و میر و همچنین ابتلا به کرونا، حقیقتا هند بد ترین گزینه برای میزبانی از گروه E بود. اگر مسئله واقعا مشکلات مربوط به تحریم ها و روابط بانکی است،پس چطور تا چندی پیش و قبل از کرونا انواع و اقسام مسابقات بین المللی در ایران و ورزشگاه آزادی برگزار می شد؟!

اگر مسئله کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی است، آمار کرونا در هند بدتر است یا ایران؟!

فرمت و زمان برگزاری مسابقات

فارغ از میزبانی کشور مسلمان عربستان و همزمانی مسابقات با ماه مبارک رمضان که منجر به دیر هنگام شدن ساعت بازی های گروه C شد، آیا عدم برگزاری همزمان مسابقاتِ هفته آخر هم ربطی به ماه مبارک رمضان دارد؟!
جدای از ساعت برگزاری مسابقات، عدم تطابق زمانی بازی های شرق و غرب آسیا مشکلی است که همواره استقلال را به دردسر انداخته است.

شاید در نگاه اول باز شدن پنجره نقل و انتقالات در میانه این تورنمنت یک فرصت تلقی شود. فرصتی که تیم های غرب آسیا می توانند از آن برای ترمیم نقاط ضعف خود استفاده کرده و اتفاقا در آخر به ضرر تیم های شرق آسیا تمام شود. اما هواداران استقلال به خوبی به یاد دارند که همیشه این فرصت برای آنها به تهدید تبدیل شده و در این بازه ها تیمشان متلاشی می شود. اما آیا نمی توان به یک زمان بندی واحد برای برگزاری همزمان مسابقات شرق و غرب آسیا رسید؟!

این ها همه و همه سوال هایی است که مسئولان AFC باید به آن ها پاسخ دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =