صعود استقلال با فریادهای سیاوش

استقلال در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، طی یک بازی حساس تیم الشرطه عراق را با یک گل شکست داد و به مرحله بعد مسابقات صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رضا بلوچی؛ استقلال ایران در گروه C مسابقات، جایی که دو تیم مطرح الدوحیل قطر و الاهلی عربستان هم حضور داشتند و تکلیف تیم های صعود کننده تا بازی های اخر تیم ها نامشخص بود، توانست در یک بازی پرفشار و هیجان انگیز، تیم فیزیکی الشرطه عراق را با تک گل شیخ دیاباته مهاجم مطرح و گلزن اهل مالی، شکست دهد و خیال هواداران خود را بابت صعود به مرحله بعدی مسابقات راحت کند.

پنالتی شیخ، یادگار و ماندگار برای استقلالی ها

استقلال در شب بن بست گروه و در حالی که نتایج بازی های سایر گروها، گزینه ی فقط و فقط برد را برایشان به یادگار گذاشته بود، در یک بازی محتاط گونه با پنالتی شیخ دیاباته، با بردی اقتصادی و به جا از سد الشرطه عراق گذشت.

استقلال در همان دقایق ابتدایی بازی با حرکت ملیچ کروات که در درون محوطه جریمه سرنگون شد، صاحب یک پنالتی گردید و شیخ دیاباته، پنالتی زن این روزهای استقلال توانست آن را به گل اول تیمش تبدیل کند. شیخ دیاباته، گرچه دقایقی بعد دومین پنالتی را با مهار باسل، دروازه بان خوب الشرطه، از دست داد اما پنالتی اول شیخ که منجر به پیروزی استقلال در این بازی شد قطعا به عنوان یادگار در یاد هواداران آبی ماندگار خواهد شد.

سربلندی خط دفاعی در دو بازی آخر

تیم استقلال شش بازی را در این رقابت ها پشت سر گذاشت. شش بازی که هر کدام از آنها برای مجیدی و شاگردانش حکم فینال را داشته است. استقلال با زدن ۱۴ گل، تهاجمی ترین تیم مسابقات هست. اما خط دفاعی و دروازه بان آبی که ۸، گل را دریافت کردند، آزمونی بسیار سخت را در این دوره از مسابقات تجربه کردند. مجیدی نشان داد که رفته رفته به همان مربی تبدیل می شود که هواداران می خواهند، او به خوبی با شناسایی ضعف خط دفاعی و ترمیم آن توانست دو بازی بسیار سخت و سرنوشت ساز را به خوبی پشت سر بگذارد تا در نهایت در آخرین بازی صعود را جشن بگیرند. استقلال در دو بازی آخر در برابر الاهلی و الشرطه توانست دروازه خود را بسته نگه دارند.

مدیریت بازی، کلید موفقیت مجیدی

بازی های بسیار سنگین با تیم های مطرح و مدعی و فاصله کوتاه بین هر بازی، تقریبا توان بدنی بازیکنان استقلال را در دو بازی آخر گرفته بود، چرا که دو بازی آخر به نوعی سرنوشت صعود تیم مجیدی را رقم زدند، مصدومیت محمد نادری، و نبودش در دو بازی آخر، مصدومیت شیخ و فرشید اسماعیلی و محدودیت های مجیدی در بحث جایگزین این بازیکنان او را به سمتی دیگر از نحوه بازی با حریفان سوق داد. مجیدی با توجه به تجربه و شناختی که از تیم های حوزه خلیج فارس دارد با تمرکز بر ساختار تیمی، استقلال را راهی مرحله بعد مسابقات کرد.

گرچه در هر دو بازی الاهلی و الشرطه صحنه های خطرناکی بر روی دروازه مطاهری اتفاق افتاد، اما پاس های زیاد رد بدل شده توسط استقلالی ها در دو بازی و به ویژه در برابر الشرطه و مدیریت بازی در زمان های حساس، نشان دهنده ساختار تیمی استقلال مجیدی بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =