حرفه‌ای ترین بازی استقلال در آسیا

شاگردان مجیدی در حالی موفق به صعود از گروه خود شدند که در آخرین بازی مرحله گروهی، نمایشی هوشمندانه ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیرکریمی(کارشناس فوتبال)؛ استقلال از دور اول مسابقات صعود کرد به لطف بردن تیم الشرطه. اما تفاوت این برد از لحاظ فنی برای کادر فنی تیم نسبت به تمام بازی های این دوره که انجام داد فرقی از زمین تا آسمان داشت، چرا که علاوه بر بردن الشرطه و صعود، نمایشی عاقلانه تر از استقلال را در زمین دیدیم.

انگیزه

این بازی بدون شک جدال انگیزشی دو تیم بود، جدالی که از یک طرف برای آبرو داری و انتاقم از طرف تیم عراقی و از طرفی دیگر برای صعود از طرف تیم استقلال شکل گرفت. بدون شک قبل از مباحث فنی صحبت های انگیزشی و برانگیختن بازی از هر دوطرف در این بازی کاربرد داشت. به بازی الشرطه نگاه کنید تا نفس آخر قدم پس نذاشت، هرچند تیم با کلاسی نبود اما چقر و بد بدن بود و سعی در ضربه زدن به استقلال داشت، از طرفی استقلال هم با تفکرات درست وصرف فعل خواستن به نتیجه دلخواه رسید. نقش کادر فنی استقلال امروز بی بدیل بود.

کلین شیت

دومین بازی پی در پی و بسته نگه داشتن دروازه توسط مظاهری. حالا استقلال گل نخوردن را تمرین می کند، هرچند دو بازی و یک گل زده برای این تیم که جز گل زدن در بازی کاری بلد نبود هم به نوعی افت حساب می شود، اما گل نخوردن پله اول موفقیت یک تیم در فوتبال هست، شک نکنید. با این حال استقلال هنوز آن تیم با صلابت در فاز دفاعی نیست، کم کم باید به سمت این اتفاق پیش برود.

استراتژی

به طور کل استقلال با چینشی به میدان آمده بود که محتاط تر بازی را ادامه دهد. الشرطه از لحاظ روانی چیزی برای از دست دادن نداشت اما این استقلال بود که تضمین صعود خود را از این بازی می خواست. نیمه اول جز دو پنالتی استقلال که یکی سوخت و حملات جسته گریخته چیزی برای دو تیم دربر نداشت هرچند باید به بازی نسبتا هوشمندانه استقلال هم اشاره کرد و البته افت بدنی این تیم از حدود دقایق ۳۰ بازی. اما مهمتر از همه نیمه دوم بود، نیمه ای که حالا با یک گل برتری استراتژی آن باید مشخص و انتخاب می شد، اینکه همچنان برای گل زدن به زمین آرایش پیدا کنند یا که نگاه میدان داری تری را ضمیمه بازی خود کنند که البته دومی معقولانه تر به نظر می رسید با این شرایط بدنی و تیم حریف و شرایط جدول.

تمام ترفندهای استقلال

استقلال اما در نیمه دوم با ایده حفظ بازی در ابتدا و احیانا تیر خلاص زدن به میدان آمد.نوع تعویض های استقلال بسیار مدبرانه بود، استفاده از ارسلان در بین دو نیمه و بعد از آن در دقیقه پنجاه آوردن مرادی برای نگه داشتن دفاع حریف در زمین خودی به دلیل میل تهاجمی این بازیکن و حضور سعید مهری برای حفظ کمربند میانی این تیم نشان از تصمیمات فنی درست  و هدف دار می داد. در این میان پاس های کوتاه کوتاه، در هنگام مالکیت استقلال و پایین بازی کردن تیم در زمان از دست دادن توپ جالب توجه بود که این مورد برای احیانا کم کردن فاصله خطوط تیم در دستور کار بود تا شاید با پاسهای بلند و فرار های طولی قائدی و ارسلان ضربه آخر را به الشرطه وارد کنند، در این سبک بازی ها با تفاضل یک گل هر چه به پایان نزدیک شویم کار نفس گیرتر می شود. صد البته به تحلیل بدنی استقلال هم باید اشاره کرد که تعویض های بعدی در همین راستا بر اساس بضاعت موجود انجام شد و حیف از آرمان رمضانی که اگر تک موقعیت را گل می کرد یک فصل قرمزو آبی را جبران مافات می کرد.

برد حرفه ای

در یک کلام این برد با نگاه حرفه ای و مدیریتی در بازی برای استقلال شکل گرفت. همان بردهای اقتصادی که یادآور موفقیت می شود. استقلال برای موفقیت احتیاج به ترکیب زیبا بازی کردن و حرفه ای بودن دارد. این هارمونی با درایت کادر فنی قابل شکل گیری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =