پایان خوش شاهنامه؛ احتمال افزایش سهمیه ایران

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی شب گذشته به پایان رسید که در روز پایانی این رقابت‌ها صعود استقلال و تراکتور به دور حذفی بازی‌ها قطعی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی شب گذشته به پایان رسید که در روز پایانی این رقابتها صعود استقلال و تراکتور به دور حذفی بازی‌ها قطعی شد. پیش از این صعود پرسپولیس نیز مسجل شده بود تا فولاد تنها تیم حذف شده ایران در مرحله گروهی باشد.شب گذشته استقلال موفق شد با تک گل دیاباته الشرطه عراق را شکست دهد و به جمع هشت تیم پایانی راه یابد، همچنین با روشن شدن وضعیت گروه های پنج گانه در منطقه غرب آسیا، تراکتور دیگر تیم کشورمان، موفق شد بعد از الوحده امارات، بهترین عملکرد را بین تیم‌های دوم داشته باشد و به عنوان یکی از سه تیم دوم صعود کننده، راهی دور حذفی شود.

شکست ناپذیر

تراکتور در گروه B رقابتها با شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و نیرو هوایی عراق همگروه بود.پرشورها با کسب دو پیروزی و چهار تساوی با ۱۰ امتیاز بعد از شارجه در جایگاه دوم گروه قرار گرفتند.شاگردان رسول خطیبی تنها تیم بدون شکست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بودند و در شش بازی خود شکستی را تجربه نکردند.

استقلال سر گروه مرگ

استقلال در گروه C که به گروه مرگ معروف بود حضور داشت.در این گروه علاوه بر استقلال، الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق نیز حضور داشتند.آبی‌ها در پایان این رقابتها با کسب سه پیروزی، دو تساوی و یک شکست ۱۱ امتیازی شدند و به عنوان صدرنشین گروه مرگ خود را به جمع هشت تیم پایانی رساندند.

فولاد قعرنشین دلیل حذف السد

در گروه D بازی‌ها تیم‌های فولاد، السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن حضور داشتند.فولادی‌ها با کسب یک پیروزی، دو تساوی و سه شکست با ۵ امتیاز در قعر جدول این گروه قرار گرفتند.یکی از دو تساوی فولاد در هفته اول بازی ها برابر السد قطر رقم خورد که این تساوی در پایان مانع از ۱۲ امتیازی شدن و صعود تیم قطری به دور حذفی شد.

پرسپولیس و بیشترین‌ها

در گروه E این رقابتها که تیم‌های پرسپولیس، الریان قطر، الوحده امارات و گوا هند حضور داشتند،سرخ پوشان با کسب پنج پیروزی و یک شکست، ۱۵ امتیازی شدند و به عنوان صدرنشین گروه به جمع هشت تیم رسیدند.پرسپولیس با ۱۵ امتیاز بیشترین امتیاز مرحله گروهی را در میان تیم‌های غرب آسیا کسب کرد.همچنین پرسپولیس با ۱۴ گل زده بیشترین گل مرحله گروهی مسابقات را به ثمر رساند. پرسپولیس با این صعود برای هفتمین بار به دور حذفی بازی ها رسید که بیشترین تعداد حضور یک تیم ایرانی در دور حذفی لیگ قهرمانان محسوب میشود.الوحده تیم دوم گروه در حالی با ۱۳ امتیاز در رده دوم قرار گرفت که هیچ یک از صدرنشینان سایر گروه های دیگر موفق به کسب ۱۳ امتیاز نشدند.

پنج + سه

در پایان دور گروهی بازی‌ها، پنج تیم استقلال تاجیکستان،شارجه امارات،استقلال ایران،النصر عربستان و پرسپولیس ایران به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم پایانی صعود کردند و از آنجا که تنها سه تیم از میان تیم‌های دوم به مرحله بعد صعود میکردند، این تیم‌های الهلال عربستان،تراکتور ایران و الوحده امارات بودند که موفق شدند بهترین عملکرد را ثبت کنند و به عنوان سه تیم دوم برتر به مرحله حذفی برسند.

سه + یک در راه است

در حالی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان،ایران تنها کشوری بود که ۴ نماینده در بازی ها داشت و دارای بیشترین نماینده در دور گروهی مسابقات بود، حالا با صعود تیم های پرسپولیس،استقلال و تراکتور به دور حذفی،ایران با ۳ نماینده بیشترین تیم را در مرحله یک هشتم دارد.کشورهای عربستان و امارات دو تیم و تاجیکستان یک نماینده در جمع هشت تیم پایانی دارند.عملکرد درخشان نمایندگان ایران در این دوره از رقابتها میتواند باعث افزایش سهمیه ایران در فصل بعد مسابقات شود.در حال حاضر ایران دارای دو سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی آف( دو + دو) بازی ها میباشد که عملکرد خوب تیم های ایرانی در این دوره از رقابتها میتواند سهمیه ایران را به سه + یک (سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف )افزایش دهد.

فرصت طلائی

با مشخص شدن چهره هشت تیم پایانی، به نظر میرسد که نمایندگان کشورمان از شانس بالایی برای صعود به مراحل بالاتر و حتی فینال مسابقات برخوردار هستند.این دوره در جمع هشت تیم پایانی خبری از چند تیم مطرح و سرسخت آسیا نیست و تیم هایی مثل السد و الدحیل قطر، العین امارات و پاختاکور و بنیادکار ازبکستان از رسیدن به این مرحله باز ماندند که این مسئله کار نمایندگان ایران را در مراحل حذفی ساده تر خواهد کرد و شانس حضور تیم های ایرانی در فینال را افزایش میدهد.

دربی آبی پوشان آسیا

 پس‌ از به‌ پایان رسیدن دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا، و طبق فرمت از پیش تعیین شده این تورنمنت، در دور یک‌هشتم پایانی، استقلال با الهلال عربستان بازی می‌کند، پرسپولیس به دیدار استقلال تاجیکستان می‌رود، تراکتور با النصر بازی می‌کند و دو تیم اماراتی شارجه و الوحده باهم بازی دارند.

بازی‌های یک هشتم نهایی به صورت تک‌بازی و در تاریخ  ۲۲ و ۲۳ شهریور ماه برگزار می‌شود استقلال میزبان الهلال است ولی احتمالا بازی در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد و پرسپولیس و تراکتور مهمان هستند ولی درباره جای برگزاری این دوبازی هم بنابر اوضاع کرونا، تصمیم گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =