اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ در چیست؟/ نیازمند تحول در مدیریت کشور هستیم

معاون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تحول در مدیریت را نیاز امروز کشور عنوان و تأکید کرد: استادان دانشگاه به‌عنوان فرماندهان جنگ نرم مسئولیت دارند در جذب مردم به حضور در انتخابات تأثیرگذار باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)،  بیژن شمس در سلسله نشست‌های تخصصی دولت جوان حزب‌اللهی با موضوع ضرورت انتخابات در شرایط امروز و نقش‌آفرینی که به‌صورت برخط از سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد برگزار شد، بیان کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری که ابتدای سال ۱۴۰۰ قرار دارد، موضوع بسیار مهمی است که درنتیجه آن تحول بسیار بزرگی در کشور صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در طول ۴۲ سال که از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته است به‌طور متوسط هرساله یک انتخابات را برگزار کرده‌ایم که همه آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند و دلیل آن، این است که نظام جمهوری اسلامی بر مبنای مکتب توحیدی و نظام الهی است و مردم با هر انتخابی که می‌کنند مستقیماً به آرمان‌ها و اهداف بلند جمهوری اسلامی کمک می‌کنند تا به تحقق واقعی خودش برسد.

از مردم انتظار داریم در انتخابات شرکت کنند

معاون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: امسال نیز انتظار می‌رود که مردم با فهمی که از  اصل انقلاب و نظام‌ دارند و ارزش‌های آن را خوب درک کرده‌اند مانند سال‌های گذشته در انتخابات حضور جدی و پرشوری پیدا کنند.

شمس گفت: انتخابات ۱۴۰۰ به دلایل مختلفی با سایر انتخابات تفاوت‌هایی‌دارد؛ چراکه در آستانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سال ۹۷ دوره ثبات و پذیرش انقلاب اسلامی توسط جهانیان طی شد و نظام‌سازی صورت گرفت؛ اما از پنج مرحله‌ای که در اهداف بلندمدت انقلاب اسلامی قرار دارد در مرحله دولت‌سازی دچار چالش‌هایی شدیم که در گام دوم انقلاب یکی از مباحثی که باید مورد اهمیت آحاد و توده‌های مردم قرار گیرد، موضوع ایجاد یک دولت اسلامی بوده و این انتخابات نخستین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب است.

معاون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب باید هم دولت اسلامی را با کارگزاران اسلامی شکل داده و هم در عرصه‌های مختلف داخلی که تاکنون موردتوجه قرار نگرفته مانند ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و اداری و فسادزدایی را در رأس امور قرار دهیم تا به مرحله زمینه‌سازی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت حجت عجل‌الله برسیم.

کشور در وضعیت بد اقتصادی قرار دارد

این مسئول گفت: یکی از ضروری‌ترین مسائلی که باعث می‌شود به این انتخابات نگاه کنیم، این است که اکنون کشور از لحاظ اقتصادی در یکی از بدترین شرایطی است که در ۴۰ سال گذشته داشته‌ایم و مشکلات اقتصادی و افت ارزش پول ملی و افزایش قیمت‌ها و لجام‌گسیختگی که در سال‌های دولت دوم کارگزاران در کشور به وجود آمده بود را به‌صورت چندبرابری تجربه می‌کنیم.

شمس افزود: بخش عمده و بسیار بزرگ این موضوع به ناکارآمدی مسئولان و بخش‌های کوچک‌تر آن به تحریم‌های ظالمانه که از دولت آمریکا بر کشور اعمال‌شده و ناکارآمدی‌ها و بی‌توجهی‌ها در طول ۴۰ سال گذشته توسط دولت‌های مختلف برمی‌گردد.

وی بیان کرد: هر دولت جدیدی که وارد عرصه شود با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است که باید با نگاه انقلابی و جهادی و مدیریت دلسوزانه برای نظام و باور و اعتقاد به اصل نظام جمهوری اسلامی و نصرت الهی بخش عمده‌ای از مشکلات را حل کند.

معاون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: موضوع دیگری که این انتخابات را برای ما پراهمیت‌تر از گذشته نشان می‌دهد، نبود مدیریت کارآمد در کشور است، امروز نیازمند تحول در مدیریت کشور هستیم که با استفاده از توانمندی‌های درونی کشور و اعتقاد به راه امام و بیانات مقام معظم رهبری ما را توانمند و قوی کند تا روی پای خودمان و در مقابل استکبار جهانی بایستیم و زمینه‌ساز تمدن نوین جهانی شویم.

شمس اظهار کرد: در این راستا ضرورت دارد تحول مورد نظر در انتخاب افرادی صورت بگیرد که توانایی پیشبرد کشور با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی درونی و منابع انسانی داخلی به سمت حل مشکلات داخلی و تأثیرگذاری در جهان را داشته باشند.

وی گفت: امروزه با پیروزی‌هایی که انقلاب اسلامی در سوریه عراق و لبنان داشته، مردم آزادی‌خواه در جهان منتظرند اثرات این درخت به بار نشسته انقلاب اسلامی را در جهان ببینند، پشتوانه انقلاب اسلامی مردم‌سالاری دینی است و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی نه‌تنها برای ایران و انقلاب اسلامی بلکه امیدبخش همه انسان‌های آزادیخواه جهان است.

ملت ایران فقط مسئول خودش نیست

معاون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: استادان دانشگاه به‌عنوان فرماندهان جنگ نرم مسئولیت دارند که در جذب مردم به سمت انتخابات تأثیرگذار باشند و این وظیفه شرعی و دینی و جهادی ماست، امروز ملت ایران فقط مسئول خودش نیست؛ بلکه پرچم‌دار تفکر انقلابی در سراسر جهان است.

شمس بیان کرد: مردم باید به چشم جهاد به این انتخابات نگاه کنند؛ چراکه در این انتخابات سرنوشت کشور، ۴۲ سال خون شهدا و هزاران مادری که هنوز چشم‌انتظار فرزندانشان هستند و حق علیه باطل و همه مظلومان جهان نهفته است.

وی خطاب به استادان دانشگاه‌ گفت: درک شرایط و موقعیت جهانی و فردی امروز درک وظیفه شرعی ما در این انتخابات در تاریخ نوشته می‌شود و آیندگان خواهند فهمید که چگونه مردم با حضور خود در انتخابات توانستند مسیر انتخابات را پرسرعت به جلو ببرند.

سلسله نشست‌های دولت جوان حزب‌اللهی با همکاری بسیج اساتید استان اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد به‌صورت هفتگی در سامانه همایش‌ها و کنفرانس‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094524

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =