آیین نامه و اساسنامه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه ای « آیین نامه و اساسنامه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی» را ابلاغ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه ای « آیین نامه و اساسنامه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای استانی و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

دکتر طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده است: با عنایت به رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در راستای تحقق اهداف و چشم اندازهای بلندمدت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تأمین و توسعه محیط رشد خودجوش علمی دانشجویی و ایجاد شبکه هم افزایی تخصصی دانشجویان منطبق بر سند دانشگاه اسلامی، «آیین نامه و اساسنامه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی» به منظور تأسیس، راهبری و ارزیابی انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می شود.

براساس بندهای این بخشنامه، انتظار می رود با عزمی جهادی و الگوگیری از بیانیه گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و هم راستا با اهداف علمی کشور، اجرای این آیین نامه موجب حمایت و راهبری انجمن های علمی دانشجویی گردد و ضمن فراهم کردن زمینه های مناسب برای کشف، جذب و شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت های علمی دانشجویان و آینده سازان کشور، راهگشای تعمیق دانش و بینش علمی دانشجویان باشد و با تربیت نیروی انسانی خودجوش، متدین، مسئول و با انگیزه، موجب تقویت و تحکیم پیوندهای جامعه علمی دانشجویی با صنعت و سایر مجامع علمی شده و به ارتقاء مهارتهای تخصصی دانشجویان و ترویج کارآفرینی منجر شود.

آیین نامه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تأسیس، فعالیت، حمایت، نظارت، ارزیابی و هدایت انجمن های علمی و دانشجویی و با هدف ترویج و حمایت از پژوهش و تولید علمی در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده است.

این آیین نامه به تفصیل در اختیار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته و شامل مواردی از جمله مأموریت انجمن های علمی دانشجویی، اهداف انجمن های علمی دانشجویی، کلیات انجمن ها، اساسنامه انجمن، نحوه تأسیس انجمن، شرایط، انواع و نحوه عضویت، فعالیت انجمن ها، ارزیابی و رتبه بندی انجمن ها و ... است.

 اساسنامه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اهدافی از جمله ایجاد زمینه های مناسب برای کشف، جذب و شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت های علمی دانشجویان در قالب فعالیت های گروهی و مشارکتی، تعمیق دانش و بینش علمی دانشجویان با بهره گیری از تجربه مهارتی متخصصان، توان علمی اعضای هیأت علمی و امکانات دانشگاه، تربیت نیروی انسانی خودجوش و با انگیزه و ... تدوین شده و  در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار گرفته که شامل مواردی از جمله کلیات و اهداف، محل و حوزه فعالیت انجمن، مدت و مجوز فعالیت، اهداف انجمن، وظایف و نوع فعالیت های انجمن، شرایط عضویت، ارکان انجمن، هیأت مؤسس، هیأت مدیره انجمن و ... است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094543

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =