آبی‌های سلطنتی غرور معدنچیان را شکستند

شالکه ۰۴، یکی از بزرگترین باشگاه‌های فوتبال آلمان با شکست برابر آرمینیابیله فلد،در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل، پس از ۳۳ سال حضور در بوندس لیگا به دسته پایین تر سقوط کرد و باعث خشم هوادارانی شد که شالکه را معبد عشق خود میدیدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ شالکه ۰۴، یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال آلمان با شکست برابر آرمینیابیله فلد،در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل، پس از ۳۳ سال حضور در بوندس لیگا به دسته پایین تر سقوط کرد و باعث خشم هوادارانی شد که شالکه را معبد عشق خود میدیدند. پس از پایان این بازی هولیگان‌های شالکه نسبت به عملکرد آبی‌ها شدیدا واکنش نشان دادند.

افتخارات شالکه

این باشگاه آلمانی در سال ۱۹۰۴ تاسیس و یکی از محبوب‌ترین و پر افتخارترین باشگاه‌های آلمان محسوب میشود. شالکه در تاریخ ۱۱۷ ساله خود، ۷ قهرمانی و ۱۰ نایب قهرمانی بوندس لیگا ، ۵ قهرمانی و ۷ نایب قهرمانی جام حذفی آلمان، یک قهرمانی سوپر جام آلمان و یک قهرمانی جام یوفا را در کارنامه خود دارد و همواره جز مدعیان فوتبال آلمان بوده است. اکنون شالکه در شرایطی پس از ۳۳ سال به دسته پایین‌تر می‌رود که در سال ۲۰۱۸ نایب قهرمان بوندس لیگا شده بود و حالا باید فصل آینده را در دسته پایین تر برای بازگشت به بالاترین سطح فوتبال آلمان رقابت کند.

فرار بازیکنان از دست هواداران خشمگین

 قطعی شدن سقوط آبی‌ها، معدنچیان معادن زغال سنگ گلزن کرشن، که هواداران شالکه محسوب میشوند را حسابی خشمگین کرده بود به گونه ای که هواداران شالکه پس از پایان بازی ، در حالی که اتوبوس حامل بازیکنان در حال خروج از ورزشگاه بود به اتوبوس باشگاه حمله کرده و با پرتاب تخم مرغ حسابی از خجالت بازیکنان درامدند. برخی از منابع خبری نیز، از درگیری هواداران با چندتن از بازیکنان تیم خبر دادند.

بیانیه باشگاه شالکه

درطول این درگیری برخی از افراد که هویتشان مشخص نیست پا را از حد خود فراتر گذاشتند که این اتفاق برای باشگاه به هیچ عنوان قابل قبول نیست. باشگاه برخورد فیزیکی با بازیکنان و کادر فنی را قبول نمیکند. باشگاه شالکه این رفتار را محکوم میکند و حامی بازیکنان و کادر فنی میباشد.تحقیقات پلیس در این رابطه شروع شده و باشگاه تا زمان روشن شدن این اتفاق دیگر صحبتی نخواهد کرد.

مرخصی بازیکنان شالکه

گزارش‌ها حاکی از آن است که به دلیل حمله علیه بازیکنان بعد از باخت شالکه مقابل بیله فلد، شالکه به بازیکنان خود این فرصت را داد تا بقیه فصل را در زمین خاتمه ندهند. از هم اکنون، مارک اوت ، سوات سردار و هریت، دیگر در این فصل برای شالکه بازی نخواهند کرد.

آیا هیتلر طرفدار شالکه بود؟

شالکه ۶ قهرمانی از ۷ قهرمانی خود در آلمان را بین سالهای ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ کسب کرده و این دقیقا همان زمانیست که نازی ها بر آلمان حکومت میکردند و ادولف هیتلر رهبر آلمان در آن دوره بود. اگرچه بازیکنان شالکه در آن سالها، از نازی‌ها و رهبرشان حمایت میکردند و گاهی اوقات  لوگوی نازی ها را روی پیراهنشان میزدند، اما بعدها هیچ یک از مدیران شالکه این قضیه را تایید نکردند و همیشه منکر حمایت هیتلر از شالکه میشدند. به هر حال افتخارات زیاد شالکه در آن دوران همواره در سایه قرار دارد و به دلیل افتخارات زیاد شالکه در دوران سلطنت هیتلر و شائبه ی طرفداری هیتلر از شالکه، هواداران فوتبال آلمان انها را آبی های سلطنتی میخوانند.

شالکه که با کسب افتخارات زیاد در دوران حکومت هیتلر به آبی‌های سلطنتی شهرت یافته بود برای معدنچیان منطقه گلزن کرشن، چیزی فراتر از یک باشگاه محسوب میشود؛ نماد سخت کوشی، غرور و سرافرازی قشر کارگر ،در جامعه مدرن آلمان.غروری که با سقوط شالکه در هم شکسته شد. حالا معلوم نیست که این هواداران باید برای بازگشت شالکه و تماشای دربی روهر مقابل رقیب دیرینه یعنی دورتمند منتظر بمانند.
 
شاید شالکه تنها دارائی معدنچیان برای رقابت با صنعتگران ثروتمند آلمان بود.....

انتهای پیام/

کد خبر: 1094568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =