رعایت نکردن اخلاق انتخاباتی باعث دلسردی مردم می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: اگر کاندیدا برای جذب آرا اخلاق انتخاباتی را رعایت نکنند، بازهم شاهد دلسردتر شدن مردم نسبت به انقلاب خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کاندیداهای ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم و دوازهم اقدام به ایجاد دوقطبی‌هایی مانند مذاکره- معیشت یا معیشت- انرژی هسته‌ای در جامعه کردند که بعضا به واسطه آنها توانستند آرای مردم را جذب کنند. این دوقطبی که عمدتا بر معیشت و مذاکره متمرکز شده احساسات مردم را مورد هدف قرار می‌دهد. مردم زمانیکه می‌بینند این دو قطبی‌ها در دولت‌ها اجرایی نمی‌شود دچار نوعی دلسردی و بی‌اعتمادی به انقلاب می‌شوند.

محمد مهدی رضائیان در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به نزاع‌ها و درگیری‌های سیاسی بین احزاب و ائتلاف‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بخش قابل توجهی از اختلاف‌ نظرهای سیاسی قبل انتخابات جزو اقتضائات و تضارب آرای هر انتخاباتی است. زمانیکه افرادی با دیدگاه‌های سیاسی متفاوت کاندیدا می‌شوند، طبیعی است که با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند.

وی اضافه کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری تا زمانی که از اخلاق انتخاباتی و موازین اسلامی خارج نشوند، می‌توانند با یکدیگر اختلاف نظر داشته و به مناظره بپردازند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با اشاره به انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بیان کرد: محتوای حدود 2 ساعت از فایل 3 ساعته درباره حاج قاسم سلیمانی و مذاکره کردن یا نکردن با آمریکا است.

وی درباره تعمدی یا غیرتعمدی بودن انتشار این فایل صوتی عنوان کرد: بنده اعتقاد دارم به احتمال زیاد این فایل به صورت عمدی در فضای مجازی منتشر شده است. منتشر شدن این فایل درست چند هفته مانده به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نمی‌تواند بدون اهداف سیاسی باشد. 

رضائیان ادامه داد: جریان غرب‌گرایی داخلی که علاقمند به مذاکره با آمریکا و اروپا هستند، با اقبال عمومی مانند سال‌های 92 یا 96 مواجه نیستند. در نتیجه برای پیروزی در انتخابات ناچار هستند که دوگانگی‌های کاذبی مانند میدان-دیپلماسی یا مذاکره آری یا خیر را ایجاد کنند. 

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: اگر کاندیداهای ریاست جمهوری برای جذب آرا بازهم اقدام به ایجاد دوگانگی‌های کاذب در جامعه کنند یا اخلاق انتخاباتی را رعایت نکنند، متاسفانه در چند سال آینده بازهم شاهد دلسرد تر شدن مردم نسبت به انقلاب خواهیم بود.

نقش آفرینی جنبش دانشجو در میزان مشارکت مردمی

وی با بیان اینکه مشارکت مردم پای صندوق‌های رای  مهم‌ترین مسئله انتخابات پیش رو است، گفت: رهبر انقلاب بارها در سخنرانی‌های خودشان می‌فرمایند به غیر از اینکه مردم به چه کاندیدایی رای می‌دهند، مشارکت مردم باعث اقتدار کشور خواهد شد.

به گفته رضائیان، در حال حاضر دید مردم نسبت به انقلاب و کشور به دلیل عملکرد نامطلوب دولت کدر شده است و احتمالا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات نخواهیم بود.

این فعال دانشجویی با تاکید بر بازگشت به مردم یادآور شد: جریان دانشجویی باید در مرحله نخست حرف مردم را بشنود و در مرحله بعد  درخواست‌ها و مطالبات  یا انتقادات به مسئولان را به گوش مسئولان برساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =