معاونان فرهنگی موافق همکاری با کانون‌های فرهنگی نیستند

کانون ‌های فرهنگی می‌توانند در سیاستگذاری فرهنگی دانشگاه‌ها به معاونان فرهنگی کمک کنند اما دانشجویان فعال فرهنگی معتقدند معاونان این همکاری را نمی‌پسندند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در حال حاضر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها غیر قابل انکار است. در این بین فعالیت کانون‌های فرهنگی دانشجویی در کنار معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌های می‌توانند در پیشیرد اهداف کلان فرهنگی تاثیر گذار باشد. جذب دانشجویان برای عضویت و آشنا نبودن آنها به فعالیت‌های کانون‌ها و نبود بودجه از مشکلات جدی کانون‌های فرهنگی است. 

پیام باغبان در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره فعالیت کانون‌های فرهنگی مهدویت بیان کرد: فعالیت این کانون‌ها نباید تنها به پخش شیرینی و شربت و میزهای پذیرایی در دانشگاه‌ها محدود شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشجویان با فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی دانشجویی آشنایی کاملی ندارند و گمان می‌کنند کانون‌ها تنها در نیمه شعبان و اعیاد مذهبی فعالیت دارند.

دبیر کانون فرهنگی دانشجویی منتظران مهدویت دانشگاه خرم آباد مطرح کرد: آشنا نبودن دانشجویان با فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی دانشجویی به ویژه مهدویت یکی از عوامل اصلی در جذب نشدن آنها برای عضویت است.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی مهدویت در رسانه‌ای کردن فعالیت‌های خود ضعف دارند، گفت: کانون‌های فرهنگی مانند تشکل‌های دانشجویی به ویژه بسیج و انجمن‌های علمی از ظرفیت رسانه برای فعالیت‌های خود استفاده نمی‌کنند. این موضوع در ناآشنایی دانشجویان یا مردم با فعالیت‌های کانون نیز اثرگذار است.

باغبان ادامه داد: رسانه‌ها نیز تمایلی به همکاری یا پوشش برنامه‌های کانون‌های فرهنگی ندارد و فعالیت دانشجویی را تنها در فعالیت‌های بسیج و سایر تشکل های دانشجویی می‌دانند.

این فعال دانشجویی درباره بزرگترین چالش فعالیت کانون‌های فرهنگی دانشجویی یادآور شد: نبود بودجه و مراحل طولانی برای گرفتن مجوز برنامه‌ها از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها از چالش‌های اساسی کانون‌های فرهنگی است. زمانیکه بودجه‌ای در اختیار کانون‌ها نباشد، آنها چگونه می‌توانند مانند سایر تشکل‌ها فعالیت‌های جذاب و مخاطب پسند داشته باشند.

وی ادامه داد: تشکل های دانشجویی یا انجمن‌های علمی از سوی برخی از نهادهای بیرون از دانشگاه یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پشتیبانی مالی می‌شوند؛ اما متاسفانه کانون‌های فرهنگی دانشجویی هیچ پشتوانه مالی ندارند.

باغبان درباره موازی کاری فعالیت کانون‌های فرهنگی با معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها مطرح کرد: معاونت فرهنگی متولی اصلی پیاده‌سازی سیاست‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها است. کانون‌های فرهنگی نیز می‌توانند در این مسیر به معاونان فرهنگی کمک کنند؛ اما متاسفانه برخی از معاونان فرهنگی خیلی موافق این همکاری نیستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =