مجلس در جریان مذاکرات وین نیست/ تحریم‌ها باید کامل لغو شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس هیچ اطلاعی از مذاکرات وین ندارند چرا که تیم مذاکره‌کننده ما تاکنون تمام این مذاکرات را به صورت محرمانه نگه داشته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محسن علیزاده با تاکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده ما باید در مذاکرات وین خواستار لغو کامل تحریم‌های ایران باشند، گفت: برای مذاکره کنندگان خط قرمزهایی از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است که مذاکرات باید مطابق با این خطوط قرمز انجام شود.

وی با بیان اینکه مذاکره باید با هدف برداشتن کل تحریم‌ها انجام شود، افزود: متاسفانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ اطلاع دقیقی از مذاکرات وین ندارند چرا که تیم مذاکره‌کننده ما تاکنون تمام این مذاکرات را به صورت محرمانه نگه داشته و مطالب دقیقی را از این مذاکرات اعلام نکرده‌اند.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته خبرها حاکی از آن است که دولت آمریکا توان برداشتن همه تحریم‌های ایران به صورت یکجا را ندارد و در آنجا شروط و دسته‌بندی‌هایی را برای لغو تحریم‌های ایران در نظر گرفته‌اند.

علیزاده گفت: همچنین اخیراً جهوری‌خواهان در کنگره آمریکا در حال تصویب طرحی هستند که بر اساس آن برای لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران، باید در ابتدا اجازه آن از کنگره اخذ شود.

وی افزود: در صورت تصویب طرح مذکور، هر گونه توافق دولت بایدن با ایران برای احیای برجام، منوط به نظر کنگره خواهد شد و اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو تحریم‌های ایران از طریق صدور فرمان اجرایی نیز محدود خواهد شد و وی نمی‌تواند یک‌طرفه و بدون اجازه کنگره، تحریم‌های ایران را لغو کند.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما اگر دیپلماسی مقاومت را سرلوحه مذاکرات خود قرار دهیم و از قانون خوب اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران حداکثر استفاده را ببریم، حتماً می‌توانیم در مذاکرات به موفقیت دست یابیم اما در غیر این صورت، نمی‌توانیم موفق باشیم و دوباره مردم را به بیراهه می‌کشانیم.

علیزاده متذکر شد: در چند سال گذشته، با این نحوه مذاکرات مردم به بیراهه کشانده شدند و چون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و سابقه خوبی هم از تبلیغات درباره مذاکرات نداریم، نگران هستیم که باز هم مردم به بیراهه کشیده شوند.

وی تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به چیزی جز لغو صددرصد تحریم‌ها توجه نکنند و با تکیه بر دیپلماسی مقاومت این مطالبه را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع:مهر

کد خبر: 1094590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =