تقاضای کمک به کاندیداهای ریاست جمهوری مساوی با اخراج است

وزیر کار در بخشنامه ای به کارکنان وزارت کار، بر هرگونه دخالت له یا علیه نامزد خاص در انتخابات پیش رو (ریاست جمهوری و شوراها ) تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ محمد شریعتمداری در بخشنامه‌ای به معاونین وزیر، رؤسا و مدیران سازمان‌ها، صندوق‌ها، بانک‌ها و مؤسسات وابسته، مدیران کل مستقل حوزه ستادی و استان‌ها بر هرگونه دخالت له یا علیه نامزد خاص در انتخابات پیش رو (ریاست جمهوری و شوراها) تاکید کرد.

در بخشنامه شریعتمداری آمده است: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به تعبیر مقام معظم رهبری مدظله العالی مظهر خداباوری، مردم باوری و خودباوری است. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ضمن آنکه باید همه معاونت‌ها، دستگاه‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در چارچوب قانون و مقررات، همه مساعی خود را برای گسترش مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات به ویژه از طریق تمرکز بر خدمت‌رسانی کارآمدتر و اجرای دقیق و مأموریت‌های محوله و همچنین انعکاس صحیح و تبیین خلاقانه اقدامات و عملکردها انجام دهند ضروری است از هرگونه رفتار خارج از چارچوب و عرف که شائبه دخالت له یا علیه کاندیدای خاص داشته باشد پرهیز نمایند.

همه کارکنان وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه به ویژه معاونین وزیر، رؤسای سازمان‌ها، مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره صندوق‌ها، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه در جایگاه شخصیت حقوقی و در ساعات اداری حق حضور در ستادهای انتخاباتی را ندارند؛ مگر اینکه در حالت مرخصی باشند.

همچنین در این بخشنامه تاکید شده است: هیچکدام از واحدهای تابعه در این وزارتخانه حق ندارند له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی اقداماتی انجام دهند.

بنا بر تاکید شریعتمداری، امکانات لجستیکی، مالی و نیروی انسانی شرکت‌ها و ارکان در اختیار وزارتخانه نباید برای هیچ کاندیدای انتخاباتی هزینه شود.

در پایان این بخشنامه تصریح شده است: هر فردی در هر سمتی حتی از نزدیک‌ترین مدیران منتسب به اینجانب تقاضای کمک به هر کاندیدا یا ستاد انتخاباتی کند هم تقاضا کننده و هم اجابت کننده تقاضا هر دو بر کنار خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =