دولت وعده های خود را عملی کند، مشارکت در انتخابات افزایش خواهد یافت

دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: در چند ماه باقی مانده اگر اعتماد مردم جلب شود و دولت وعده های خود را تحقق ببخشد و وضعیت معیشت مردم را سامان بدهد، می تواند در میزان مشارکت تاثیر بگذارد.

محمد جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران، در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص فضای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ضمن امیدواری به مشارکت حداکثری مردم اظهارداشت: امیدواریم انتخابات خوبی پیش رو داشته باشیم و هرچند نمی توان با قطعیت مشارکت مردم را حداقلی دانست، اما این فرض وجود دارد که با مشارکت پایینی مواجه شویم چرا که مردم از نظر معیشتی، اقتصادی، بی احترامی ها و دروغ گویی ها از دولت ناراضی هستند.

وی گفت: از جمله دروغ ها و بی احترامی های دولت به مردم بی خبر بودن  رئیس جمهور از وضعیت گران شدن بنزین بود که به شعور مردم توهین شده بود؛ یا وضعیت بورس که از مردم تقاضا میشود در بورس حضور فعال داشته باشند اما در عمل مردم به محض ورود ۴۰ الی ۶۰ درصد ضرر می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: دولت ضمن اقدام نکردن در جهت بهبود وضعیت بورس به نوعی کسری بودجه دولت خود را نیز از این طریق تامین می کند.

عامری افزود: یکی از دلایلی که روحانی نتوانست وعده ها و شرط های خود را عملی کند، تکیه بر مذاکره با اروپا و امریکا و عدم مذاکرات اقتصادی با سایر کشورها بود.

وی تصریح کرد: در چند ماه باقی مانده اگر با اعتماد به تولید داخل و اطمینان به جوان ها، اعتماد مردم جلب شود و دولت قول های خود را تحقق ببخشد و وضعیت معیشت مردم را سامان بدهد، می تواند در مشارکت مردم تاثیر بگذارد.

دبیر کل جمعیت ایثارگران با اشاره به صوت پخش شده ظریف بیان داشت: مسئولین باید نشان دهند که دنبال دغدغه های مردم واهداف مردم هستند. ما شاهد هستیم که برای جلب اعتماد مردم برای انتخابات فایل های صوتی پخش می کنند که میتواند عملکرد منفی داشته و بیانگر ناتوانی دولت در حفظ فایل باشد.

عامری گفت: این نکته را باید مد نظر داشت که در اقدامات اغواگرانه و کوتاه مدت نمی توان در رای مردم اثر گذاشت چراکه مردم عملکرد هشت ساله دولت را مد نظر دارند.

وی در خصوص تاثیر مخرب سانه های خارجی بر فضای انتخاباتی و افکار عمومی افزود: باید سعی شود در داخل اقتدار حاکم باشد و در کشور همه مسئولین در حمایت از رهبری باشند و همدلی کلی در کشور وجود داشته باشد.

دبیر کل جمعیت ایثارگران بیان کرد: اگر مسئولین نشان دهند به اصول پایبند هستند، مردم با روشنگری تاثیر فریبنده رسانه های خارجی را خنثی خواهند کرد.

عامری در پایان با یادآوری ویژگی های کاندیدای اصلح خاطرنشان کرد: مردم باید اطمینان داشته باشند که مسائل انقلاب و نظام برای کاندیدای مورد نظراز مسائل حزبی اهمیت بیشتری دارد و آن فرد از توصیه های رهبری مبنی بر اقتصاد متکی به نفس، تولید و استفاده از توان داخلی عمل و از پتاسیل جوانان استفاده خواهد کرد. کاندیدایی مقبول خواهد بود که مردم بدانند فدایی انقلاب و ملت است و مشکلات مردم را درک و حل خواهد کرد.

کد خبر: 1094605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =