یک سیارک فرضی با زمین برخورد کرد!

شبیه سازی فرایند برخورد سیارکی با زمین نشان داد دانش فنی فعلی برای متوقف کردن آن کافی نیست و سیارک فرضی در شرق اروپا با زمین برخورد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از بیزینس اینسایدر؛ گروهی از کارشناسان سازمان‌های فضایی اروپایی و آمریکا آزمایشی به رهبری ناسا انجام دادند و طی یک هفته فرضیه‌ای را بررسی کردند. طی این فرضیه سیارکی از فاصله ۳۵ میلیون مایلی به سمت زمین نزدیک می‌شود و احتمالاً تا ۶ ماه دیگر با زمین برخورد می‌کند.

طی هر روز از این آزمایش، شرکت کنندگان به دانش بیشتری از اندازه سیارک، مسیر حرکت آن و احتمال برخورد آن با زمین دست یافتند. در مرحله بعد آنها با استفاده از دانش فنی خود بررسی‌هایی انجام دادند تا این سیارک را متوقف کنند.

در نهایت گروه به این نتیجه رسیدند که هیچیک از فناوری‌های فعلی زمین نمی‌تواند در بازه زمانی ۶ ماهه از برخورد یک سیارک فرضی با زمین جلوگیری کنند. در این شبیه سازی سیارک در شرق اروپا با زمین برخورد کرد.

در حال حاضر خطر برخورد هیچ سیارکی با زمین وجود ندارد.

اما حدود دو سوم سیارک‌هایی با عرض ۴۶۰ فوت یا بیشتر شناسایی نشده‌اند. سیارکی با این اندازه در صورت برخورد با زمین خرابی زیادی به بار می‌آورد. به همین دلیل ناسا و سازمان‌های فضایی دیگر سعی دارند برای چنین شرایطی آماده باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =