معرفی تیم‌های برتر رویداد فناورانه ورزش و تندرستی دانشگاه آزاد اسلامی

تیم های برتر رویداد فناورانه ورزش و تندرستی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ آیین اختتامیه رویداد فناورانه ورزش و تندرستی دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه، دکتر وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه، دکتر حمیدرضا صدری مهر مدیرکل تجاری سازی و پارک علم و فناوری و شمار دیگری از مسئولان دانشگاه به صورت آنلاین برگزار شد و تیم های برتر معرفی شدند.

مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری اداره کل تجاری سازی و پارک علم و فناوری این دانشگاه و واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران، از تابستان سال گذشته برگزاری رویداد آنلاین فناورانه ورزش و تندرستی را با موضوع ساخت و حمایت از اپلیکیشن های ورزش و تندرستی در دستور کار خود قرار دادند. سپس نشست بررسی و داوری طرح ها و محصولات فناورانه در مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد و تیم های شرکت کننده به صورت آنلاین به دفاع از طرح های خود پرداختند. به این ترتیب 15 طرح به مرحله داوری راه یافت و امروز دو تیم برتر معرفی شدند.

لزوم پاسخگویی به مسائل حوزه ورزش با ذهن خلاق نخبگان
 دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین اختتامیه رویداد فناورانه ورزش و تندرستی که آنلاین برگزار شد، گفت: سال گذشته ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه قهرمانی خوش درخشید و از تلاش‌های دکتر لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه و همکارانشان تشکر ویژه می‌کنم.  
او با بیان اینکه استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها برای توسعه ورزش بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: زمانی درس تربیت بدنی را حضوری ارائه می‌کردیم اما در دوران پاندمی کرونا برای حل این مساله باید فکر کرد.  

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ده‌ها مساله وجود دارد که ضرورت دارد در حوزه ورزش با ذهن خلاق نخبگان، پاسخ‌های مناسب برای آنها ارائه شود. این ظرفیت وجود دارد که ورزش و فناوری با یکدیگر هم‌افزایی خوبی داشته باشند و دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه در این زمینه کمک زیادی به ما می‌کند.  

دانشگاه آزاد اسلامی, دانشگاه دوستدار ورزش
 دکتر امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اظهار کرد: مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، اداره کل تجاری سازی و پارک علم و فناوری دانشگاه و واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران، اضلاع مثلث رویداد فناورانه ورزش و تندرستی بودند که در پاندمی کرونا کار بزرگی انجام دادند.

دکتر لشگری با تشکر از حمایت های دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جهان بین و همچنین سایر مسئولان ارشد دانشگاه از رویداد فناورانه ورزش و تندرستی، تاکید کرد: از همه ابزارهای موجود استفاده می کنیم تا دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان دانشگاه دوستدار ورزش و الگویی برای سایر موسسه های آموزش عالی کشور در حوزه ورزش و تندرستی معرفی کنیم.
او خاطرنشان کرد: یکی از موثرترین کارهای گروهی در حوزه ورزش، تندرستی و فناوری به ویژه در دوره همه گیری ویروس کرونا، طراحی و راه اندازی اپلیکیشن بود.‌ امیدواریم دانشگاهیان بتوانند فعالیت‌های جسمانی خود را در این اپلیکشن به‌خوبی ثبت و ضبط کنند و منشا خیر برای دانشگاه آزاد اسلامی باشند.  

دکتر لشگری، تجاری سازی، رقابت پذیری، تولید اپلیکیشن، برندسازی، استارت آپ بودن طرح، جامعیت نرم افزار و طرح ها، نوآورانه و فناورانه بودن، تولید محتوای تخصصی، جلوه های بصری مناسب و جذاب، قابلیت درآمدزایی، مشخص بودن جامعه هدف، کسب مجوزهای لازم از سازمان های مرتبط، ایده پردازی مناسب با جامعه و بازار هدف، ارائه روش های مناسب و استاندارد در ورزش و دارا بودن تیم تخصصی ورزشی و پزشکی برای مشاوره را از جمله مولفه های مهم ارزیابی طرح ها از دید هیات داوران برشمرد.

لزوم درآمدزایی برای دانشگاه در حوزه ورزش
 همچنین دکتر وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه حل مساله و کارآفرین است و باید بتوانیم مسائل خود را در هر شرایطی حل کنیم.  

او با تاکید بر اینکه اپلیکیشن ورزش و سلامت بستر مناسبی برای دانشگاه حل مساله است، ادامه داد: جای خوشحالی دارد که شاهد پیوند ورزش و سلامت در حوزه فناوری هستیم و می‌توانیم در صنعت ورزش برای دانشگاه درآمدزایی کنیم.  
او افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هم‌افزایی خوبی با مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه دارد و امیدواریم اپلیکیشن ورزش و سلامت الگویی برای سایر دانشگاه‌ها شود.  

برتری تیم های واحدهای تهران غرب و قم
 در این آیین تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تهران غرب و قم به عنوان تیم های برتر رویداد معرفش شدند. همچنین نمایندگان داوران و میلاد نصیری به نمایندگی از واحد تهران غرب و محمدمهدی زحمت‌کش از واحد قم به ارائه توضیح درباره اپلیکیشن‌های خود پرداختند.  
دکتر مریم مصلح مسئول کمیته فناوری، دکتر مهسا دارا مسئول کمیته ورزش و دکتر ساسان صعودی مسئول کمیته سلامت و تندرستی رویداد بودند. همچنین دکتر زهرا شمس، دکتر عباس خدایاری، دکتر مهدی اسلامی، دکتر حمید مهدی و دکتر ترمه ترجمان، هیات داوران را تشکیل می دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =