جشنواره فرهیختگان ویترین فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد است/ دلسردی پژوهشگران با برخوردهای سلیقه‌ای وزارت علوم

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: برخوردهای سلیقه ای در وزارت علوم  به ویژه در مورد دانشگاه آزاد اسلامی از مواردی است که استادان و پژوهشگران را دچار مشکلاتی کرده است اما با یاری خدا تلاش خواهیم کرد و هر روز بهتر از گذشته عمل می کنیم.

دکتر محمدرضا شریف زاده، دانشیار دانشکده هنر واحد تهران مرکزی و پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در جشنواره فرهیختگان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: جشنواره فرهیختگان در حقیقت ویترین سالانه فعالیتهای پژوهشی اعضا هیئت علمی دانشگاه آزاد است و این فعالیتها و بازتابهای علمی و پژوهشی اساتید مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد که در علوم انسانی و هنر در گذشته کمی بی مهری و بی توجهی بوده که خوشبختانه در سالهای اخیر با پدیداری معاونت علوم انسانی و هنر انگیزه اساتید در این رشته ها بسیار زیاد شده و در تلاشی بسیار مثبت در راه حصول آرمانهای انقلاب و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تولید علم ،فرهنگ و مبحث مهم تعالی سازی و حکمی سازی علوم انسانی و هنر هستند. بنده هم به عنوان نماینده ای کوچک از این جامعه دانشگاهی فعالیتهایی داشته ام که مورد لطف واقع شده است.

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در مورد تعدادی از فعالیت هایش در زمینه های مختلف گفت: بیش از 70عنوان مقاله چاپ شده در مجلات معتبر علمی داخلی و بین المللی، بیش از 100 عنوان مقاله پذیرفته شده در کنفرانس های ملی و بین المللی، تالیف 19 جلد کتاب در زمینه هنر و زیباشناسی هنر، ترجمه 3جلد کتاب در زمینه هنر و زیباشناسی هنر، استاد نمونه کشوری (گروه هنر) دانشگاه آزاد اسلامی 1398، برگزیده کتاب سال عاشورا جمهوری اسلامی ایران1399و پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از فعالیت ها و افتخارات بنده است.

شریف زاده در رابطه با مسائل و مشکلاتی که سر راه پژوهشگران است، اظهار کرد: برای پاسخ به این پرسش شایسته است مفهوم پژوهش اندکی مورد بازبینی قرار بگیرد و بتوانیم به مفهوم دقیق تر برسیم.به نظر مفهوم پژوهش در این آیه شریفه بسیار نمود دارد و به زیبایی تمام بیان شده است: (یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ ءَامَنُواْ مِنکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْعِلْمَ دَرَجَـَت؛ خداوند کسانی را که ایمان آورده‌اند و کسانی را که علم به آنان داده شده درجات عظیمی می‌بخشد).پس دقیقا ایمان و علم و عمل در کنار یکدیگر از جایگاه والایی برخوردار است و بر هر عضو دانشگاهی است که بر پایه پژوهش بیاموزد و بیاموزاند که البته متاسفانه در طی سالهای اخیر بروز تحریم های ناجوانمردانه علیه ما و قطع ارتباط با نهاد های علمی شاید مشکلاتی را برای ما به ارمغان آورده باشد.

وی در ادامه افزود: همچنین در بحث های اقتصادی طبیعتا استادان و پژوهشگران را تحت فشار قرار داده و یا برخوردهای سلیقه ای در وزارت علوم  به ویژه در مورد دانشگاه آزاد اسلامی از مواردی است که استادان و پژوهشگران را دچار مشکلاتی کرده است اما با یاری خدا تلاش خواهیم کرد و هر روز بهتر از گذشته عمل می کنیم.

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی درباره تبعیض ها میان پژوهشگران دانشگاه آزاد و دانشگاه های دولتی گفت: در واقع این تبعیض میان پژوهشگران و اهالی علم و دانش نیست بلکه بیشتر در شیوه های برخوردی است که بعضی از مدیران وزارت علوم دارند و موجبات مشکلاتی برای اساتید ،دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی می شود.

شریف زاده پیشرفتهای دانشگاه آزاد اسلامی را در طی سالهای گذشته مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد:  این پیشرفت مدیون سیاست های مدیران عالی دانشگاه است. همچنین وجود جنبه های حمایتی مادی و معنوی و همچنین تشویق اساتید به ویژه در بخش علوم انسانی و هنر باعث شده است که علاقه مندی در میان پژوهشگران بیش از پیش به وجود آید. هرچند که این را نیز باید بیان کرد که به طور کلی مشکلات اقتصادی بسیاری داشته ایم و دانشگاه آزاد هم با توجه به عدم حمایتهای دولتی بیش از دیگر نهادها با این مشکلات دست به گریبان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =