الگو برداری به سبک اینتر

باشگاه اینتر موفق شد با قهرمانی در سری آ، به سلطه یوونتوس در فتح این جام پایان ببخشید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،رضا بلوچی؛ یک دهه پیش آخرین بار اینتر تحت هدایت ژوزه مورینیو فاتح سری آ و البته اسکودتو شد و در این مدت و به جز دو فصل اینتر حتی موفق به قرار گرفتن در رده دوم جدول هم نشده بود.

باشگاه اینتر میلان ایتالیا بعد از برکناری لوچانو اسپالتی، آنتونیو کونته را به عنوان سرمربی جدید تیم معرفی کرد. نراتزوری خیلی زود تکلیفش برای  آینده را مشخص کرد تا با برنامه‌ریزی مناسب برای کسب افتخار در آینده فوتبال ایتالیا و شاید اروپا خیز بردارد. آنتونیو کونته که لقب «پدرخوانده» را در فوتبال ایتالیا یدک می‌کشد و سابقه مربیگری در یوونتوس، چلسی و تیم ملی ایتالیا را دارد، وظیفه داشت تیمی‌ را به دوران اوج برگرداند که هشت سال بود که تقریباً هیچ جامی ‌فتح نکرده بود.

اینتر مزد اعتماد به کونته را گرفت

 اگرچه ورود آنتونیو کونته در ابتدا مورد استقبال برخی هواداران نراتزوری قرار نگرفت، اما حالا بی تردید او تبدیل به قهرمان آنها شده و به محبوبیتی مثال زدنی در بین هواداران اینتر دست یافته است.

اینتر با کونته فصل قبل نیز فاصله ای تا شکستن سلطه چندین ساله یوونتوس نداشت، اما در نهایت فاصله یک امتیازی باعث شد پروژه فتح اسکودتو برای نراتزوری و آنتونیو کونته یک فصل به تاخیر افتد.

گرچه از چند هفته قبل و با توجه به فاصله قابل توجه اینتر با دیگر تیم های جدول تردیدی در مورد قهرمانی این تیم در سری آ وجود نداشت، اما بالاخره  بعد از تساوی دو تیم آتالانتا و ساسولو، نراتزوری بعد از یک دهه دوباره نشان اسکودتو را در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل از آن خود کرد.

الگو برداری به سبک اینتر

باشگاه اینتر میلان و سرمربی آن یعنی آنتونیو کونته را می توان نماد اعتماد دوطرفه باشگاه به سرمربی و سرمربی به باشگاه قلمداد کرد.

تغییرات پیاپی و حتی ساعتی سرمربیان و حتی مدیران و... در لیگ برتر فوتبال ایران به ویژه در چند فصل اخیر از موضوعاتی بوده است که واکنش های صاحب نظران و اهالی فوتبال را به دنبال داشته است. انتخاب مدیرانی غیر فوتبالی و حتی غیر ورزشی که وقتی بر مسند یک باشگاه قرار گرفته اند با نگاهی نتیجه گرا بعد از چند هفته دست به تغییراتی در رده های گوناگون من جمله سرمربی و کادر فنی تیم زده اند و اکثرا هم نتایج چندانی را در اخر فصل حاصل نکرده اند.

حتی بوده اند باشگاه هایی که در یک فصل سه یا چهار مربی را بکار گرفته اند. اما به دلیل یا دلایل دیگر مانند امورات مالی و...باز هم در کسب نتیجه دلخواه ناکام مانده اند و حتی به دسته های پایین تر لیگ سقوط کرده اند.

حلقه گمشده لیگ

باشگاه ها و مدیرانی که به مربی خود اعتماد کرده و پا به پای کادر فنی خود گام برداشته اند معمولا در طی زمان موفق تر بوده اند. شاید بتوان باشگاه سپاهان و فولاد را مثال زد که با انتخاب نویدکیا و نکونام، که دو مربی جوان هستند را نام برد که هر دو باشگاه با وجود اینکه در اول فصل نتایج دلخواه را کسب نکردند اما با اعتماد و دادن زمان حالا تیم هایشان علاوه بر ارائه بازی زیبا جایگاه قابل قبولی در جدول لیگ دارند. و شاید به مانند اینتر و آنتونیو کونته دوباره قهرمانی را تجربه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =