کارگران امنیت شغلی ندارند/ اخراج غیرقانونی کارگران خانم‌ باردار

عضو هیئت مدیره کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران با بیان این که افراد در شورای کار به هیچ عنوان امنیت شغلی ندارند، گفت: کارگران خانم بیشتر از سوی کارفرمایان آزار می‌بینند چرا که بسیاری از شرکت‌ها کارگران خانم باردار را اخراج می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهنام سعدی پور عضو هیئت مدیره کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران در نشست «درد دل» (صدای کارگران در انتخابات ۱۴۰۰) که صبح امروز در ساختمان مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: تشکل‌های کارگری از کارگران تشکیل شده که با تایید صلاحیت اداره کار اجازه فعالیت دارند. 

وی ادامه داد: افراد در شورای کار به هیچ عنوان امنیت شغلی ندارند و هر لحظه ممکن است که عذر آنها را از شورا بخواهند.

سعدی پور گفت: ما کارگران از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا مشکل نبود امنیت شغلی را حل کنند. از رئیس مجلس و نمایندگان درخواست داریم تا کمیسیون اجتماعی با کارگران مرتب جلساتی برگزار کنند تا در ریز مشکلات آنها قرار بگیرند.

عضو هیئت مدیره کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران گفت: بنده وقتی خودم امنیت شغلی در شورای کار یا شرکت یا کارگاه ندارم، چگونه می‌توانم از حقوق کارگران دفاع کنم.

وی درباره جایگاه زنان در تشکل‌های کارگری اضافه کرد: بانوان خودشان باید درباره جایگاه خود در جریان کارگری صحبت کنند. 

سعدی پور گفت: کارگران خانم که شیرده یا باردار هستند بیشتر از سایر کارگران از سوی کارفرمایان آزار می‌بینند. بسیاری از شرکت‌ها مرخصی زایمان کارگران خانم را اجرایی نمی‌کنند و تا خانمی باردار می‌شود آن را اخراج می‌کنند.

عضو هیئت مدیره کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران گفت: در حال حاضر ما جلساتی با بهزیستی و شهرداری برگزار کرده‌ایم  تا کودک کار را سر و سامان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات کودکان کار، ایده‌های در شورای کار داریم که وقتی نهایی شد، رسانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =