«نیروی قدس» بخشی از دیپلماسی ایران در منطقه را پیش می‌برد

کارشناس مسائل بین الملل: بیانات رهبری پیامی بود به بخش‌های مختلف نظام مبنی بر اینکه مجموعه نیروی قدس بخشی از دیپلماسی ایران در منطقه را پیش می‌برد و دیگر مجموعه ها در نظام باید به آن کمک کنند.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص بیانات روزگذشته رهبری انقلاب در موضوع سیاست خارجی و نقش بی بدیل نیرروی قدس سپاه در پیشبرد سیاست های ایران در منطقه، اظهارداشت: تبیین موضوع سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران یکی از موارد مهمی بود که رهبری روز گذشته در بیانات خود به آن اشاره کردند و در همین بخش ایشان با کلمه تاسف این مسئله را فرمودند که از برخی از مسئولان حرف‌هایی شنیده شد که مایه تعجب و تاسف بود و برخی از آنها تکرار حرف های دشمنان به حساب می آید.

وی گفت: رهبری به این موضوع اشاره کردند که شهید سلیمانی را دشمنان به دلیل اقدامات وی در راستای ایجاد و گسترش نفوذ معنوی ایران در منطقه به شهادت رساندند و ما نباید حرفی بزنیم که تداعی کننده صحبت دشمنان و در زمین آنها بازی کردن به حساب آید.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: در حقیقت دیروز رهبری به این نکته مهم اشاره کردند که نفی هر بخش خطای بزرگی است که نباید از سوی مسئولان نظام سر بزند و اشاره مستقیم ایشان به نیروی قدس یا همان مدافعان بدون مرز جمهوری اسلامی ایران بود.

صدرالحسینی افزود: رهبری به خوبی این موضوع را تبیین کردند که عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی منفعل در منطقه نیروی قدس است و به این ترتیب به اقدامات این نیرو در منطقه و در هر مکان دیگری که حوزه ماموریت آنها است اصالتی بخشیدند.

وی ادامه داد: این بیانات رهبری پیامی بود به همه بخش‌های نظام که مجموعه نیروی قدس بخشی از دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را پیش می‌برد و دیگر مجموعه ها در نظام باید به آن کمک کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: نکته دیگری که قابل ذکر است این موضوع هست که غربی ها علاقمندند تمام حرکت ها در غرب آسیا زیر پرچم آنها انجام شود، اما جمهوری اسلامی ایران نمی تواند در این موضوع رویکرد منفعلانه داشته باشد بلکه باید فعالانه در برابر این اهداف و اقدامات غربی‌ها در منطقه ایستادگی کند.

صدرالحسینی اظهار کرد: رهبری در این بیانات به این موضوع هم اشاره داشتند که جمهوری اسلامی ایران اجازه نداده و نخواهد داد که مجموعه نظام سلطه در منطقه با انجام برخی اقدامات منافع ملی ملت‌های منطقه را به خطر اندازد.

وی با بیان اینکه رهبری در خصوص موضوع مهم انتخابات هم بیانات قابل توجه و مهمی را ایراد کردند، گفت: شاید بتوان این طور استنباط کرد که نظر ایشان این است که دیگر مردم نباید به قول ها و شعارهایی که ممکن است از سوی کاندیداها عملی نشود توجه کنند و بر اساس آن به کاندیداها رای دهند، بلکه موضوع مهم ارائه برنامه است.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: اینکه کاندیداها باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل کشور و البته دشمن خارجی را بشناسند و برنامه‌ای را ارائه کنند تا مردم بدانند که آن کاندیدا در صورت تصاحب جایگاه ریاست جمهوری می تواند کشور را به اقتدار برساند هم ازدیگر مواردی بود در این بخش قابل تبیین است.

کد خبر: 1094709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =