شرایط ضمانت برای بازپرداخت وام‌های دانشجویی اعلام شد

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم شرایط ضامنین برای ضمانت بازپرداخت وام‌های دانشجویی را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، با هدف تسهیل در بهره مندی دانشجویان متقاضی وام و حمایت از دانشجویان مستعد کم بضاعت، تعداد ضامنین برای ضمانت بازپرداخت وام‌های دانشجویی به شرح زیر است:

- برای دریافت وام‌های دانشجویی تا سقف مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، معرفی یک نفر ضامن قراردادی از بین ضامنین واجد شرایط مندرج در ماده ۱۱ آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی صندوق الزامی است.

- برای دریافت وام‌های دانشجویی تا سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، معرفی یک نفر ضامن رسمی یا پیمانی و یا دو نفر ضامن قراردادی از بین ضامنین واجد شرایط مندرج در ماده ۱۱ آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی صندوق الزامی است.

- برای دریافت وام‌های دانشجویی بیش از مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، معرفی یک نفر ضامن دیگر علاوه بر ضامنین قبلی صرفاً از میان کارکنان رسمی و پیمانی واجد شرایط در ماده ۱۱ آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی صندوق الزامی است.

مشکل نبود امکان حضور ضامن در محل سکونت دانشجو یا بالعکس

در صورتی که ضامن دانشجو در شهرستان و خود دانشجو شهر دیگری است و امکان حضور ضامن در محل سکونت دانشجو یا بالعکس مقدور نیست، ضامن می‌تواند، با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی در محل سکونت خود نسبت به تنظیم سند وکالت برای دانشجو اقدام کرده و سند وکالت مورد نظر را برای دانشجو ارسال کند.

دانشجو پس از دریافت اصل سند وکالت نامه می‌تواند به یکی از دفاتر اسناد رسمی در شهر محل تحصیل مراجعه و بدون حضور ضامن و به وکالت از ضامن نسبت به تکمیل سند محضری تعهد نامه دانشجویی اقدام کند.

متقاضیان وام‌های دانشجویی در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ ۱۳۹۹ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه صندوق نسبت به ثبت نام وام‌های دانشجویی اقدام کنند.

گفتنی است، ثبت درخواست برای متقاضیان وام ویژه دکتری از منابع صندوق رفاه دانشجویان تا ۲۵ اردیبهشت و برای متقاضیان از بانک طرف تعهد صندوق تا ۱۵ تیر ۱۴۰۰ اعلام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =