نزاع‌های سیاسی، دغدغه مردم نیست

دبیر شورای نقش آفرینی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفت: موضوعات و دغدغه‌های اصیل انقلاب و مردم بین این نزاع‌های سیاسی زرد، گم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اختلاف نظرهای سیاسی بین افراد، گروه‌ها یا احزاب همواره در آستانه هر انتخاباتی شدت بیشتری به خود می‌گیرد. این نزاع‌های سیاسی گاهی در راستای دغدغه‌های مردم بوده و گاهی برای عوام فریبی رخ می‌دهد.

امیرحسین مشکانی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با انتقاد از دعواهای زرد بین احزاب سیاسی و کاندیداهای احتمالی عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر سیاسیون یا کاندیداها با ایجاد دو قطبی‌های بی‌ارزش و غیر اخلاقی با یکدیگر به نزاع سیاسی می‌پردازند. در چنین فضاهای کاندیداها حرف یکدیگر را به خوبی متوجه نمی‌شوند و حتی اجازه نمی‌دهند که مردم نیز به درستی انتخاب کنند.

دبیر شورای نقش آفرینی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف ادامه داد: موضوعات و دغدغه‌های اصیل انقلاب و مردم بین این نزاع‌های سیاسی زرد، گم شده و کمتر به آنها اهمیت داده می‌ شود. اصول انقلاب نیز بین این نزاع‌های بی‌حاصل مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به دوگانگی مذاکره-مقاومت یادآور شد: این دوگانگی‌ نیز حاصل این است که برخی حزب اللهی‌ها مذاکره را کامل رد می‌کنند و با آن مخالف هستند و از سوی دیگر برخی از سیاسیون نیز حل تمام مشکلات را در مذاکره با غرب می‌دانند. این افراد خواستار مذاکره با هر روش ممکنی هستند.

مشکانی با تاکید بر اینکه گفت‌و شنودهای سیاسی باید به رشد جامعه منجر شود، گفت: برخی از کاندیداها یا سیاسیون با هیاهوهای سیاسی تنها قصد دارند به حیات سیاسی خود ادامه دهند. این افراد چون نمی‌تواند در گفتمان اصیل انقلاب فعالیت کنند، تلاش دارند با عوام فریبی یا دوگانه سازی به اهداف سیاسی خود برسند.

این دانشجوی دانشگاه شریف گفت: به عنوان مثال جریان سیاسی در کشور حرفی برای حل مشکلات اقتصادی ندارد، در نتیجه با مطرح کردن مسائلی همچون اینکه چرا خانم‌ها نمی توانند دوچرخه سواری کنند قصد دارند اقبال عمومی را برای خود بخرند.

وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم اگر دعواهای سیاسی احزاب یا کاندیداها در راستای مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم باشد، اشکالی ندارد. این گفت‌وشنودهای سیاسی حتی می‌تواند کمک کننده به ایجاد نشاط سیاسی در جامعه نیز ختم شود.

به گفته مشکانی، در حال حاضر اختلاف نظرهای سیاسی از دغدغه‌های مردم فاصله گرفته است. این موضوع نیز باعث شده احزاب قدرت موضوعات زرد را به زور رسانه به دغدغه مردم تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =