انعقاد تفاهم نامه همکاری برای مدیریت سیلاب بر پایه روش‌های نوین

تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو برای مدیریت سیلاب شهر تهران بر پایه دانش نوین منعقد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو با حضور رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سید مجتبی حسینی معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری این سازمان، محمدرضا کاویانپور رئیس موسسه تحقیقات آب و اشکان فرخ نیا مدیر پژوهشکده مطالعات و تحقیقات منابع آب موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو و جمعی دیگر از مدیران برگزار شد.

با انعقاد این تفاهم نامه امکان ایجاد دسترسی برخط به «سامانه پایش و پیش بینی سیلاب موسسه تحقیقات آب» برای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران فراهم شده و موسسه تحقیقات آب در خصوص شناسایی، نصب و راه اندازی تجهیزات پایش و پیش بینی سیلاب در سطح شهر تهران با سازمان مدیریت بحران تهران همکاری خواهد داشت. از سوی دیگر امکان دسترسی آنلاین به داده‌های «سامانه مدل سازی، ایستگاه‌ها و شبکه پایش هواشناسی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران» به منظور کنترل، تجزیه و تحلیل نتایج برای موسسه تحقیقات آب فراهم می‌شود.

همچنین تشکیل میز هشدار سیل در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پیشبرد و نظارت بر طرح‌های پیشنهادی این سازمان و همکاری در تهیه گزارش‌های کاربردی آمار و تحلیل داده به صورت به هنگام و برخط از دیگر محورهای همکاری موسسه تحقیقات آب با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در قالب این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه در فرآیند نصب و راه اندازی تجهیزات پایش سیلاب در محل‌های مشخص شده مورد توافق طرفین و نیز در تامین «پیش نیازهای ضروری طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی مدیریت بحران سیلاب در سطح شهر تهران» همکاری‌های مشترکی انجام می‌شود.

این تفاهم نامه با توجه به تاکید اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری پایتخت و نیز در راستای اجرای مفاد ماده ۸۴ برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران مبنی بر «پیاده سازی سامانه هشدار سیلاب با همکاری وزارت نیرو و سازمان هواشناسی» به منظور ارتقاء ایمنی و کاهش خطرپذیری شهر تهران منعقد شده است تا نسبت به هماهنگی فعالیت‌های سازمان‌های مرتبط با مدیریت بحران حوادث جمعی همانند سیل، آب گرفتگی و طوفان اقدام شود.

همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات فنی، ارتقا و توسعه سطح همکاری‌های دوجانبه جهت اخذ تمهیدات لازم برای مدیریت سیلاب شهر تهران بر پایه روش‌های نوین و علمی از دیگر اهداف انعقاد تفاهم نامه مذکور است تا بتوان با توجه به تعداد رود دره‌های پایتخت و تغییرات اقلیمی، سیلاب را به شیوه‌ای نوین و علمی در شهر تهران مدیریت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =