برگزاری سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور و حضور اعضای ستاد برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی، ضمن تشریح آخرین وضعیت انتخاباتی کشور، ارائه اخبار و گزارشات مربوط به جرایم و تخلفات انتخاباتی کشور، ارائه گزارش عملکرد ستادهای استانی و ارزیابی روند اجرای مصوبات جلسه گذشته ستاد مرکزی انتخابات مورد بررسی قرار گرفت.

فرزاد فرهادی‌راد مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و رئیس دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات کشور، ضمن اعلام تشکیل سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: اعضای ستاد مرکزی دادستان کل کشور (رئیس ستاد)، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه (دبیر ستاد)، نمایندگان شورای نگهبان، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، بسیج مستضعفان، سازمان قضائی نیروهای مسلح و صدا و سیما، رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان عمومی و انقلاب تهران و رئیس سازمان بازرسی کل کشور هستند که در جلسات ستاد مرکزی حضور خواهند داشت.

وی افزود: در سومین جلسه ستاد در روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت، رصد فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی، توجه ویژه به مقررات موجود و مورد نیاز فعالیت‌های انتخاباتی در حوزه فضای مجازی، تولید محتوای پیشگیرانه و ارتقا بخش آگاهی‌های عمومی مرتبط با انتخابات و پیش‌بینی و اقدامات مورد نیاز در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و تصمیمات لازم نیز گرفته شد.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و رئیس دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات کشور، ادامه داد: علاوه بر آن آخرین آمار تشکیل ستاد استان‌ها و شهرستان‌ها و تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی نیز تقدیم اعضا شد که نشان از آمادگی و عزم کامل قوه قضائیه جهت نظارت کامل به امور مربوط به انتخابات ۱۴۰۰ است.

فرهادی‌راد اظهار داشت: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =