گره‌ گشایی از کشتی آزاد و فرنگی در لهستان

با اعلام سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی، تورنمنت لهستان برای کشتی گیران اعزامی کشورمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ مسابقات بین المللی کشتی جام زیلکوفسکی(کشتی آزاد) و پیتلاسینسکی(کشتی فرنگی) که در ورشو لهستان برگزار می‌شود آخرین مرحله کسب امتیاز برای المپیک محسوب میشوند و کشتی گیران میتوانند در این مسابقات برای داشتن قرعه ای آسان تر در المپیک توکیو، رنکینگ جهانی خود را ارتقا دهند.

با اعلام غلامرضا محمدی و محمد بنا سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی، تورنمنت لهستان برای کشتی گیران اعزامی کشورمان اهمیت بالایی دارد و تقریبا تکلیف سه ملی پوش کشتی آزاد و دو ملی پوش کشتی فرنگی در این مسابقات مشخص میشود.

نفرات اعزامی به لهستان

اسامی تیم کشتی آزاد برای حضور در این رقابت ها به شرح زیر است:
61 کیلوگرم: رضا اطری
74 کیلوگرم: یونس امامی – مصطفی حسین خانی
97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان، علی شعبانی، علیرضا کریمی
125 کیلوگرم: امیرحسین زارع – امین طاهری
سرمربی: غلامرضا محمدی

ترکیب تیم کشتی فرنگی اعزامی کشورمان به این مسابقات به شرح زیر است:
97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی – مهدی  بالی
130 کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی، امین میرزازاده، علی اکبر یوسفی
سرمربی: محمد بنا

کشتی آزاد در جام زیلکوفسکی

وضعیت مبهم سه وزن ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد با اعزام هفت مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی به این رقابت ها مشخص خواهد شد.در وزن ۷۴ کیلوگرم در حالیکه یونس امامی سهمیه المپیک را کسب کرد و مصطفی حسین خانی به مقام دوم آسیا رسید، حالا این دو مدعی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو، در تورنمنت زیلکوفسکی به روی تشک خواهند رفت.وزن ۹۷ کیلوگرم پرمدعی ترین وزن کشتی ما محسوب میشود.محمدحسین محمدیان دارنده مدال برنز جهان که سهمیه المپیک این وزن را برای کشورمان کسب کرد، علی شعبانی نفر اول انتخابی تیم ملی و مسابقات قهرمانی آسیا و علیرضا کریمی دارنده یک نقره و دو برنز جهان برای تصاحب دوبنده تیم ملی، در ورشو با هم به رقابت خواهند پرداخت. در سنگین وزن نیز امیرحسین زارع قهرمان امیدهای جهان و امین طاهری نفر سوم مسابقات قهرمانی آسیا در لهستان کشتی میگیرند.مسابقات جام زیلکوفسکی ۱۸ و ۱۹ خرداد ماه به میزبانی ورشو برگزار خواهد شد.

کشتی فرنگی در جام پیتلاسینسکی

در کشتی فرنگی نیز هنوز محمد بنا و کادرش به جمع بندی برای انتخاب ملی پوش تیم ملی در اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم نرسیده اند. بنا تصمیم دارد در دو وزن ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم، با اعزام پنج کشتی گیر مدعی تصاحب دوبنده تیم ملی و محک این کشتی گیران در لهستان، پس از بازگشت از تورنمنت لهستان، نفرات تیم ملی برای المپیک را معرفی کند.در تورنمنت لهستان و در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی نفر چهارم رنکینگ جهانی و مهدی بالی دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا، برای تصاحب دوبنده تیم ملی به روی تشک میروند.همچنین در ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی منجزی دارنده دو مدال طلای آسیا و کسی که سهمیه المپیک را کسب کرده، به همراه امین میرزازاده قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۰ و علی اکبر یوسفی قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۱ به رقابت می پردازند.این رقابتها ۲۲ و ۲۳ خرداد به میزبانی ورشو لهستان برگزار میشود.

فیلا بنا دارد که در المپیک توکیو ۲۰۲۰ برای نخستین بار از طرحی موسوم به سیستم رنکینگ فیلا استفاده کند. در این سیستم ، چهار کشتی گیر برتر هر وزن که بالاترین امتیاز را در وزن خود دارا باشند به نحوی در سید بندی مسابقات شرکت داده میشوند که نفرات اول و چهارم در یک سوی جدول و نفرات دوم و سوم هم در سمت مخالف جدول قرعه کشی قرار بگیرند.در واقع دو کشتی گیر برتر هر وزن، تا فینال با یکدیگر روبه رو نمیشوند. همچنین نفرات اول و چهارم رنکینگ فیلا که در یک طرف جدول مسابقات قرار میگیرند تا نیمه نهایی به مصاف هم نخواهند رفت و در سوی دیگر جدول هم نفرات دوم و سوم رنکینگ جهانی تا نیمه نهایی با هم کشتی نخواهند گرفت. این طرح برای جلوگیری از حذف زود هنگام کشتی گیران قدرتمند و صعود کشتی گیران ضعیف تر به مراحل پایانی و در نهایت افزایش جذابیت رقابت ها تدوین شده است.از آنجا که قرار گرفتن در بین چهار نفر اول رنکینگ به معنای داشتن قرعه ی آسان تر در مسابقات المپیک است ، باید ببینیم کشتی گیران کشورمان تا چه اندازه از تنها فرصت باقی مانده در مسابقات لهستان استفاده میکنند و جایگاه خود را در رنکینگ فیلا ارتقا میدهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =