هشدار درباره توطئه ها علیه حشد شعبی عراق

یکی از تحلیلگران عراقی درباره توطئه ها علیه حشد شعبی عراق هشدار داد و به اهداف پنهان این توطئه ها اشاره کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المعلومه؛ کامل البیاتی تحلیلگر عراقی امروز سه شنبه از تلاشها علیه حشد شعبی در مناطق شمالی دیالی و کرکوک، صلاح الدین و نینوا خبر داد و اعلام کرد که طرح کُردی با هدف سیطره بر برخی مناطق قبل از برگزاری انتخابات جریان دارد.

وی افزود: برخی تحرکات با هدف کنار زدن حشد شعبی در مناطق شمالی دیالی، صلاح الدین، کرکوک و نینوا به منظور بسط هیمنه کردی و سیطره پیشمرگه بر برخی مناطق جریان دارد.

البیاتی گفت: طرح کُردی با هدف دستاوردهای انتخاباتی در استانهای مذکور از طریق سیطره نیروهای پیشمرگه بر برخی مناطق است.

وی افزود: حملات تروریستی اخیر یکی از عوامل فشار برای بیرون راندن حشد شعبی از برخی مناطق و تحویل کامل پرونده امنیتی برای اداره نظامی مشترک میان ارتش و نیروهای پیشمرگه است.

این در حالی است که قبلا فردوس العوادی از نمایندگان سابق پارلمان عراق اعلام کرده بود: حشد شعبی به عنوان عامل قدرت دولت عراق قلمداد می شود و توطئه هایی که برای حذف آن طراحی می شود، هرگز به نتیجه نخواهد رسید.حشد شعبی بر اساس فتوای مرجعیت عالی شکل گرفته است و هیچ طرف داخلی یا منطقه ای قادر به تضعیف آن نخواهد بود.پارلمان عراق در سومین دوره قانونگذاری، قانونی تصویب کرد تا حشد یک موسسه و نهاد رسمی تابع دولت شود، حشد شعبی دژ مستحکم محافظت از عراق است که کشور را از شر بقایای گروه تروریستی نجات نجات داد. اکثریت مطلق ملت عراق حامی حشد شعبی هستند و توطئه ها علیه این نیروهای مردمی بی نتیجه و محکوم به شکست است.

صبح امروز، اطلاع‌رسانی نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) به نقل از فرمانده تیپ ۱۶ این گروه اعلام کرد که شامگاه دوشنبه حمله بقایای گروهک تروریستی داعش به یکی از نقاط ایست و بازرسی استان کرکوک در شمال عراق را دفع کردند.

بنا بر این گزارش، این حمله در روستای «بشیر» در جنوب غرب کرکوک رخ داده است. حمله تروریستی یاد شده یک شهید و سه زخمی از نیروهای حشد شعبی برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =