لالیگا جذاب تر از همیشه

با نگاهی اجمالی به جدول لالیگا اسپانیا متوجه یک تفاوت اساسی نسبت به سال های قبل می شویم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ در جدول رده بندی لالیگا هم اکنون و پس از گذشت سی و چهار هفته از این رقابت‌ها، چهار تیم اتلتیکو مادرید، رئال مادرید، بارسلونا و سویا با اختلاف امتیاز اندک برای قهرمانی تلاش می کنند اتفاقی که در سال های اخیر بی سابقه بوده است.

اتلتیکو مادرید، امید اول قهرمانی

قرمز و سفیدهای مادریدی لالیگا را بسیار خوب آغاز کردند و موفق شدند با کسب برد های پیاپی تا میانه های فصل با اختلاف امتیاز زیاد نسبت به سایر تیم ها در رده اول جدول جا خوش کنند. اما هر چه به پایان فصل نزدیک تر می شدیم عملکرد این تیم متزلزل تر می شد تا جایی که اختلاف امتیاز آن ها با رئال مادرید و بارسلونا به دو امتیاز کاهش پیدا کرد. اتلتیکویی ها هم اکنون با هفتاد و شش امتیاز و دو امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم ، صدرنشین جدول هستند و برای قهرمانی در این فصل باید در چهار دیدار باقی مانده خود به پیروزی برسند. صدرنشین لالیگا که در بازی این هفته خود مقابل الچه به برتری یک بر صفر دست یافت ، در دیدار هفته آینده باید در برابر بارسلونا قرار بگیرد که این دیدار نقشی اساسی در تعیین قهرمان لالیگا خواهد داشت. شاگردان دیگو سیمئونه امسال از لوئیز سوارز مهاجم سابق بارسلونا در خط حمله خود بهره می‌برند که با نوزده گل زده نقش پررنگی در صدرنشین ماندن تیمش داشته است.

رئال مادرید به دنبال صدرنشینی

رئالی ها که مسابقات امسال را خوب آغاز نکردند و امتیاز های زیادی را در ابتدا فصل از دست دادند به مرور توانستند خود را پیدا کنند با پیروزی های پی در پی به صدر جدول نزدیک شوند و خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی معرفی کنند. رئال مادرید که هم اکنون در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد علاوه بر تلاش برای کسب چهاردهمین قهرمانی اروپا ، از قهرمانی لالیگا نیز دست نخواهد کشید. شاگردان زیدان که در جدول رده بندی لالیگا با هفتاد و چهار امتیاز و دو امتیاز کمتر نسبت به تیم صدرنشین اتلتیکو ، رده دوم را از آن خود کرده اند در هفته جاری به مصاف تیم چهارم جدولی سویا خواهند رفت تا با پیروزی در این دیدار و شکست احتمالی اتلتیکو مادرید در برابر بارسلونا بتوانند خود را به صدر جدول برسانند و در پایان فصل ، سی و پنجمین قهرمانی خود را در لالیگا جشن بگیرند.

بارسلونا دومین جام را می‌خواهد

بارسلونا پس از کسب مقام قهرمانی در مسابقات کوپا دل ری حالا میخواهد دومین قهرمانی فصل خود را نیز بدست بیاورد. آبی و اناری ها که به مانند رئال مادرید این فصل لالیگا را با نتایج بد آغاز کردند و امتیاز های زیادی را از دست دادند به مرور توانستند خود را به اتلتیکو صدرنشین برسانند. آنها پس از حذف از لیگ قهرمانان اروپا تمام تمرکز خود را بر روی لالیگا گذاشته اند و قصد دارند با پیروزی در دیدار آینده خود در مقابل اتلتیکو مادرید و لغزش احتمالی رئال مادرید در برابر سویا ، صدرنشین لالیگا اسپانیا شوند و خود را به کسب دومین جام فصل نزدیک تر کنند. لیونل مسی آقای گل این فصل مسابقات لالیگا اسپانیا که تا کنون بیست هشت گل را برای تیمش به ثمر رسانده است تاثیر بسیار زیادی در اوج گیری بارسایی ها داشته است. کاتالان ها هم اکنون با هفتاد و چهار امتیاز و بدلیل شکست در دیدار رودر رو برابر رئال مادرید در رده سوم قرار گرفته اند.

سویا کمترین شانس را دارد

سویا در بین چهار تیم بالانشین جدول کمترین شانس را برای قهرمانی دارد. آنها شب گذشته در دیدار برابر اتلتیک بیلبائو این شانس را داشتند تا با برتری در مقابل این تیم خود را به یک امتیازی بارسلونا و رئال مادرید برسانند اما گل دقایق پایانی ویلیامز موجب شکست سویا و کمرنگ شدن امید قهرمانی این تیم شد. با این شکست اختلاف امتیاز سویا با تیم های رئال مادرید و بارسلونا چهار امتیاز باقی ماند. آنها هم اکنون با هفتاد امتیاز و شش امتیاز اختلاف نسبت به اتلتیکو صدرنشین در رده چهارم جدول قرار گرفته است. شاگردان لوپتگی این شانس را دارند تا با برتری در دیدار آینده خود در برابر رئال مادرید باز هم به کورس قهرمانی برگردند.

پرافتخارترین‌های لالیگا

لالیگا بالاترین سطح فوتبال اسپانیا است که از سال ۱۹۲۹ هر ساله برگزار می‌شود. در طول برگزاری لالیگا رئال مادرید و بارسلونا حکمران این لیگ بوده‌اند و طی سالیان ۱۹۲۹ تا ۲۰۲۰ ، قهرمان ۶۰ مورد از ۸۹ فصل این رقابت‌ها یکی از این دو تیم بوده است. در بین تیم های لالیگا رئال مادرید با ۳۴ قهرمانی و ۲۳ نائب قهرمانی پرافتخار ترین تیم این بازی ها است و پس از آنها بارسلونا با ۲۶ قهرمانی و ۲۵ نائب قهرمانی در رده دوم قرار دارد. اتلتیکو مادرید نیز در طول تاریخ این بازی ها ۱۰ عنوان قهرمانی و ۱۰ نائب قهرمانی را بدست آورده است که از این حیث در رتبه سوم قرار دارد. بعد از این سه تیم نیز اتلتیکو بیلبائو با ۸ قهرمانی و والنسیا با ۶ قهرمانی در رده های چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =