گل یا پوچ در اتحاد؛ پپ یا پوچ در استانبول

دور برگشت دیدارهای نیمه های لیگ قهرمانان اروپا از امشب با جدال منچسترسیتی و پاری سن ژرمن آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت تهران منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد، پذیرای پاری‌سن ژرمن خواهد بود.بازی رفت دو تیم چهارشنبه شب گذشته در پاریس با برتری دو بر یک شاگردان گواردیولا به پایان رسید، تا سیتیزن ها در بازی برگشت از شانس بیشتری برای صعود به فینال استانبول برخوردار باشند.

در همین خصوص بخوانید:

آقای نابغه برازنده‌ی پپ

ماموریت غیرممکن

باتوجه به شکست خانگی شاگردان پوچتینو در بازی رفت حالا پاریسی ها برای رسیدن به دومین فینال خود در لیگ قهرمانان اروپا باید در زمین حریف دست به کاری بزنند که هرگز موفق به انجام آن نشده اند.پاریس در حالی در اتحاد نیاز به پیروزی با دوگل دارد که در چهار تقابل گذشته برابر سیتی هرگز موفق به کسب پیروزی نشده است.پیش تر دو تیم سه بار در لیگ  قهرمانان و یکبار در جام یوفا به مصاف هم رفته اند که از این چهار مسابقه دو پیروزی سهم سیتی و دو بازی هم مساوی به پایان رسیده است.

مهمان سمج

پاریسی ها در بازی های خارج از خانه عملکرد بی نظیری از خود ثبت کرده اند.آنها از ماه فوریه موفق به ثبت آمار صد درصد پیروزی در بازی های خارج از خانه شده اند و در هر ده دیدار خارج از خانه، برنده شده اند.حالا پاریسی ها اگر موفق شوند نتیجه هشت مورد از این دیدارها را برابر سیتی تکرار کنند به فینال خواهند رسید. پاریسن ژرمن در این فصل لیگ قهرمانان و تا این مرحله ،منچستریونایتد، بارسلونا و بایرن مونیخ را در خانه شکست داده است.همین مسئله نشان میدهد که به هیچ عنوان نمیتوان شاگردان پوچتینو را از پیش حذف شده دانست‌.

انتقام برای تحقق یک رویا

اگرچه در نوزده تقابل قبلی پپ و پوچ کفه ترازو شدیدا به سمت پپ سنگینی میکند اما بی شک مهم ترین و به یاد ماندنی ترین تقابل این دو سرمربی به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ باز میگردد.دو فصل پیش و در یک چهارم لیگ قهرمانان منچسترسیتی با هدایت پپ در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف تاتنهام پوچتینو رفت.بازی رفت را تاتنهام در زمین خود با تک گل سون با پیروزی به پایان رساند اما اوج جنون فوتبال در بازی برگشت رقم خورد. جاییکه سیستم کمک داور ویدیوئی (VAR) که اولین سال فعالیت خود را شروع کرده بود شب به یادماندنی و خاطره انگیزی را برای فوتبال دوستان رقم زد.در بازی برگشت در حالیکه سیتی با نتیجه چهار بر دو از حریف جلو افتاده بود و در حال صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان بود یورنته از روی یک ارسال، دروازه سیتی را باز کرد و حساب کار چهار بر سه شد تا به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف، شاگردان پوچتینو موفق به حذف سیتیزن ها و صعود به نیمه نهایی رقابتها شوند. حالا پپ و شاگردانش میتوانند با کسب یک تساوی برابر پاریس، علاوه بر صعود به فینال UCL، انتقام حذف دو سال پیش را از پوچتینو بگیرند.

مسیر فینال از مونیخ می‌گذرد

در حالی پاریسن ژرمن با حذف بایرن مونیخ به نیمه نهایی رقابتها رسید که در ۹ سال گذشته هر تیمی که موفق به حذف بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان شده به فینال رسیده است.رئال مادرید در سالهای ۲۰۱۷،۲۰۱۴ و۲۰۱۸ ، بارسلونا در سال ۲۰۱۵ ، اتلتیکومادرید در سال ۲۰۱۶ و لیورپول در سال ۲۰۱۹ پس از حذف بایرن به فینال رقابتها رسیدند.حالا باید دید آیا پاریس هم میتواند پس از حذف بایرن به فینال برسد یا شاگردان گواردیولا این اجازه را به آنها نمیدهند.

شرایط دو تیم

دو تیم در شرایط متفاوتی پای به این دیدار خواهند گذاشت.در یک سوی میدان پپ تمام بازیکنان خود را در اختیار دارد و برای این دیدار هیچ محروم یا مصدومی ندارد، در طرف مقابل پاریس ادریسا گیه را به دلیل اخراج در بازی رفت در اختیار ندارد و حضور ام باپه نیز به دلیل مصدومیت در هاله ای از ابهام قرار دارد.شرایط دو تیم در لیگ های داخلی نیز متفاوت است.سیتیزن ها که تنها به سه امتیاز برای قهرمانی در لیگ برتر نیاز دارند در بازی ابتدای هفته برابر کریستال پالاس به بازیکنان اصلی خود استراحت دادند تا همگی برای دیدار مقابل پاریس آماده باشند، اما در لوشامپیونه پاریسن ژرمن با یک امتیاز اختلاف در جایگاه دوم قرار دارد و لیل را در جدول بالای سر خود میبیند، از این رو پوچتینو در بازی ابتدای هفته به غیر از ام باپه از تمام ستاره های خود برای کسب سه امتیاز و باقی ماندن در کورس قهرمانی استفاده کرد.

نکات آماری

منچسترسیتی در سه بازی اخیر خود ۵ گل زده و پاریس در سه دیدار آخرش ۶ گل به ثمر رسانده است.دو تیم در هیچ یک از ۱۲ بازی آخر خود تساوی نداشته اند. منچسترسیتی در ۶ بازی آخر خود در UCL به پیروزی رسیده و در هر شش بازی حداقل دو گل به ثمر رسانده است.

حالا در شرایطی که شاگردان پوچ چیزی برای از دست دادن ندارند و به دنبال جبران نتیجه بازی رفت هستند، شاگردان پپ تنها نود دقیقه تا رسیدن به اولین فینال خود در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارند. بیورن کویپرس، داور سرشناس هلندی این بازی را قضاوت خواهد کرد.در پایان این دیدار اولین مسافر استانبول مشخص خواهد شد و تیم برنده در فینال باید به مصاف برنده رئال مادرید و چلسی برود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =