سه تیم، چهار هفته، یک قهرمان

هفته سی و چهارم لالیگا با تداوم صدرنشینی شاگردان ال چولو به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ هفته سی و چهارم لالیگا با شکست سویا مقابل بیلبائو به پایان رسید.با این شکست سویا در فاصله چهار هفته مانده به پایان رقابت‌ها از کورس مدعیان قهرمانی جا ماند.در پایان این هفته، اتلتیکومادرید صدرنشینی خود را تثبیت کرد و در انتهای جدول، ایبار و هوئسکا با پیروزی مقابل حریفان شانس خود را برای ماندن در لالیگا افزایش دادند.

بخت یار ال چولو

در آغاز هفته سی و چهارم، شنبه شب اتلتیکومادرید در حالی با یک گل الچه را شکست داد که بازیکنان الچه در دقیقه نود یک ضربه پنالتی را از دست دادند، تا شاگردان ال چولو با این برد ۷۶ امتیازی شده و در صدر جدول باقی بمانند.در دیگر بازی‌های شنبه، رئال مادرید دو بر صفر اوساسونا را از پیش رو برداشت، هوئسکا تیم نوزدهم جدول رده بندی با یک گل سوسیه داد رده پنجمی را شکست داد و جای الچه در رده هجدهم را گرفت و در دیدار شش امتیازی هفته ایبار قعرنشین سه بر صفر تیم هفدهم جدول یعنی آلاوس را شکست داد تا رقابت انتهای جدول در هفته های پایانی حساس تر دنبال شود.در ادامه این رقابت‌ها روز یکشنبه بارسلونا سه بر دو والنسیا را شکست داد و فاصله اش با صدر جدول را حفظ کرد. ویارئال نیز با یک گل از سد ختافه گذشت و به رده پنجم نزدیک تر شد.

غول‌ها در تعقیب روخی بلانکو

در فاصله چهار هفته تا پایان لالیگا رقابت برای کسب عنوان قهرمانی بسیار جذابتر از سالهای پیش دنبال میشود.اتلتیکو با ۷۶ امتیاز در صدر قرار دارد و رئال و بارسا با ۷۴ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند.سویا دیگر تیم صدرنشین با شکست این هفته مقابل بیلبائو با ۷۰ امتیاز در رده چهارم جدول باقی ماند.

جنگ قهرمانی

برخلاف سالهای پیش که معمولا رقابت قهرمانی به صورت دوقطبی میان رئال و بارسا شکل میگرفت، در این فصل شاگردان ال چولو از همان هفته های آغازین، صدر جدول را مال خود کردند و حتی در مقاطعی از فصل اختلاف خود را با تیم دوم به ۱۲ امتیاز افزایش دادند.در چند هفته اخیر شاگردان سیمئونه امتیازات زیادی را از دست دادند، تا اکنون رئال و بارسا را در دو امتیازی خود ببینند.بی شک چهار هفته باقی مانده، از حساسیت بالایی برخودار خواهد بود. بازی‌های سه تیم صدر جدول لالیگا تا پایان فصل
 
بازی‌های بارسلونا تا پایان فصل:
اتلتیکومادرید(میزبان)
لوانته(مهمان)
سلتاویگو(میزبان)
ایبار(مهمان)

بازی‌های اتلتیکو تا پایان فصل:
بارسلونا(مهمان)
سوسیداد(میزبان)
اوساسونا(میزبان)
وایادولید(مهمان)

بازی‌های رئال تا پایان فصل:
سویا(میزبان)
گرانادا(مهمان)
بیلبائو(مهمان)
ویارئال(در خانه)

بکش تا زنده بمانی

بی شک حساسیت در انتهای جدول لالیگا چیزی از رقابت صدرنشینان کم ندارد.با پیروزی هوئسکا و ایبار در این هفته از رقابت‌ها، حالا پنج تیم در پایین جدول، رقابت فشرده ای برای بقا در لالیگا دارند.وایادولید و آلاوس با ۳۱ امتیاز، هوئسکا و الچه با ۳۰ امتیاز و ایبار با ۲۶ امتیاز به ترتیب در رده‌های شانزدهم تا بیستم جدول قرار دارند.

باید منتظر شد و دید در چهار هفته ی پایانی این رقابت‌ها کدام تیم فاتح نبرد صدرنشینان و کدام تیم‌ها در جنگ بقا، موفق به ماندن در لیگ خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =