ایران جایگاه فعلی خود را در مذاکرات ارزان نفروشد

کارشناس مسائل آمریکا گفت: اگر آمریکا قصد دارد به برجام برگردد، ایران نیز باید بر سر سیاست خود پافشاری کند و جایگاه فعلی خود را ارزان نفروشد.

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگارایسکانیوز در خصوص تاثیر سخنان اخیر رهبری درخصوص سیاست خارجی بر مذاکرات برجامی ایران و موضوع بازگشت آمریکا به آن قرارداد باتوجه به شروط ایران؛ اظهار داشت: علی رغم اینکه ترامپ از برگشتن به برجام امتناع می کرد و تمایلی از خود نشان نمی داد؛ اما برجام برای آمریکایی ها به دلیل ایجاد محدودیت توان هسته ای برای ایران، توافق خوبی به حساب می آمد و جایگزینی هم برای آن وجود نداشت.

وی گفت: بحث دیگر جریان انتخاباتی داخل کشوراست که آمریکایی ها میخواهند در این انتخابات تاثیر گذار باشند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: اگر ایران به سمتی برود که بخواهد با طرف مقابل گشایش موقتی داشته باشد امتیازهای فعلی را از دست خواهد داد و مسلم است که آمریکایی ها بعد از انتخابات رفتار دیگری با ما خواهند داشت.

ایزدی ادامه داد: ایران باید بر سر سیاست خود که اگر آمریکا قصد بازگشت به برجام را دارد ابتدا ایران باید راستی آزمایی کند، پافشاری داشته باشد و جایگاه فعلی خود را ارزان نفروشد.

وی با اشاره به زحمات تیم هسته ای مذاکره کننده افزود: علی رغم اینکه هیات مذاکره کننده ایرانی زحمات زیادی کشیده اند، نمره وزارت خارجه بر اساس تاثیر گذاری برجام در زندگی مردم، نمره پایینی است. در این هشت سال وزارت امور خارجه مجری اصلی برجام بوده است اما شاهد موفقیت چندانی نبوده ایم.

این کارشناس مسائل آمریکا بیان داشت: دلیل شکست برجام توجه نکردن به خطوط قرمز برجامی ایران، قبل از حصول توافق بود.

ایزدی در پایان با اشاره به تاثیر تغییر ریاست جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد: تغییر ریاست جمهوری آمریکا، به آنها این فرصت را داده است که رفتار های خود و مسیر دولت قبلی را در قبال ایران اصلاح کنند.

کد خبر: 1094881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =