رکورد خاصی که توخل ثبت کرد

توماس توخل موفق شد با برتری در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در برابر رئال مادرید تیمش را به فینال این رقابت‌ها برساند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- مجتبی احسانی؛ توماس توخل سرمربی آلمانی چلسی، با رساندن تیمش به فینال لیگ قهرمانان اروپا، تبدیل به اولین سرمربی تاریخ این بازی‌ها شد که در دو فصل متوالی و با دو تیم مختلف به فینال راه یافته است.

تاثیر مثبت توخل در تیم بحران زده چلسی

شیرهای لندن که برای دومین سال متوالی فصل را فرانک لمپارد به عنوان سرمربی آغاز کرده بودند اینبار برخلاف فصل گذشته عملکرد بسیار ضعیفی را با این سرمربی از خود بجای گذاشتند. همین عامل باعث شد تا در میانه‌های فصل مدیران این تیم تصمیم بگیرند که با اخراج لمپارد، توماس توخل آلمانی را جانشین او کنند. سرمربی سابق پاریسن ژرمن در بدو ورود توانست تاثیرات مثبتی را روی تیم بگذارد و با بردهای متوالی تیمش را به رده‌های بالای جدول نزدیک کند.

شروعی فراتر از انتظار

چلسی سیزده بازی ابتدایی تحت هدایت توماس توخل را بدون شکست سپری کرد. چنین شروعی برای یک سرمربی در تاریخ چلسی بی سابقه است. توخل، رکورد مورینیو در دوره اول حضور این سرمربی پرتغالی در چلسی را شکست. رکوردی که بعد از نتایج ضعیف چلسی در ابتدای فصل کمتر کسی از هواداران این تیم انتظار رسیدن به آن را داشت. توخل با شروعی فراتر از انتظارات از همان ابتدا نشان داد که اهداف بزرگی را با چلسی در سر دارد.

اهداف بزرگ مربی آلمانی

چلسی بعد از کسب بردهای پیاپی با مربی آلمانی، خود را به عنوان تیمی مدعی حداقل برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان معرفی کرد. اما توماس توخل نشان داد که می‌تواند به عنوان سرمربی اهداف بزرگتری با این تیم داشته باشد و فقط به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا راضی نمی شود موضوعی که با صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان به خوبی به اثبات رسید.

احیای بازیکنان، ماموریتی که انجام شد

در زمان حضور فرانک لمپارد در چلسی اکثر بازیکنان این تیم از جمله کای هاورتز و تیمو ورنر بازیکنان جدید این تیم که با هزینه فراوان جذب شده بودند با افت محسوسی روبرو شدند. اما با حضور توخل در لندن این بازیکنان توانستند عملکرد موفقی را از خود به نمایش بگذارند. تیمو ورنر که در شانزده بازی ابتدایی فصل تنها یک گل را به ثمر رسانده بود با حضور هم وطن خود روی نیمکت تیمش متحول شد و با گل‌های فراوان توانست انتظارات را از خود برآورده کند. احیای بازیکنان چلسی مأموریتی بود که توخل با موفقیت آن را به سرانجام رساند.

دو فینال متوالی با دو تیم مختلف

عملکرد فوق‌العاده نابغه آلمانی در چلسی با رساندن این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا تکمیل شد. او توانست تیمی که در ابتدا هیچکس امیدی به موفقیتش نداشت را به فتح قله اروپا نزدیک کند. توخل که فصل گذشته به همراه پاریسن ژرمن موفق شده بود به فینال این مسابقات راه پیدا کند امسال نیز توانست با کنار زدن پورتو و دو تیم مادریدی رئال و اتلتیکو تیمش را راهی دیدار نهایی کند و رکورد رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا در دو فصل متوالی به همراه دو تیم مختلف را برای خود ثبت کند.

در انتظار دو جام در یک ماه

تیم فوتبال چلسی که شب گذشته با شکست رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت چند شب پیش نیز با شکست منچسترسیتی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی انگلیس به فینال راه یافته بود تا در این دیدار برای کسب مقام قهرمانی با تیم لسترسیتی رقابت کند. بدین ترتیب توماس توخل در یک ماه آینده ، دو فینال مهم را برگزار خواهد کرد دو فینالی که اگر در آنها پیروز شود تبدیل به یکی از سرمربیان تاریخ ساز چلسی خواهد شد.

جدال با پپ، حساس تر از همیشه

جدال توماس توخل و پپ گواردیولا یکی از صحنه‌های جذاب فینال لیگ قهرمانان خواهد بود. این دو مربی در این فصل یکبار رو در روی هم قرار گرفته اند که در آن دیدار تیم توخل موفق شد با نتیجه یک بر صفر شاگردان گواردیولا را شکست دهد. دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا سومین و حساس ترین جدال این دو مربی در قالب تی‌ های چلسی و منچسترسیتی خواهد بود چرا که این دو تیم هفته آینده نیز در چارچوب مسابقات لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.

توماس توخل آلمانی انگیزه‌های زیادی دارد تا با برتری در فینال لیگ قهرمانان اروپا خاطره تلخ شکست سال گذشته و نایب قهرمانی در این بازی ها را از ذهنش پاک کند و برای اولین بار این جام را بالای سر ببرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =